SpeediCath® Compact för män vinner nytt designpris

SpeediCath® Compact för män fortsätter att göra internationell succé när Frankrike nyligen utdelade ett nytt prestigefyllt designpris för mest innovativa medicintekniska produkt.

SpeediCath® Compact för män får ytterligare en prestigefylld utmärkelse av Frankrike, priset - L’observeur du design. Priset delades ut till innovativa produkter som kan förändra livet till det bättre för användarna. Produkten kommer att visas under en utställning på La Cité des Sciences et de l'industrie i Paris från och med den 9 november 2011 till och med den 11 mars 2012.

Nominerad i Danmark

Förutom att ta emot den franska utmärkelsen blev den nya tappningskatetern nyligen nominerad till det danska produktpriset "Produktprisen" som delas ut av The Danish Centre of Design och den danska handelstidningen ”Ingeniøren”. SpeediCath® Compact för män nominerades inom kategorin hälso- och medicinsk teknologi och de vinnande produkterna kommer att tillkännages inom kort.

Ny diskret design

För sin nya diskreta design och positiva effekter hos användarna har SpeediCath® Compact för män fått flera tidigare utmärkelser under året 2011. För bara några månader sedan tilldelades Coloplast två av branschens finaste priser för medicinsk design: Medical design Excellence Award i New York och det franska priset Janus de la Santé.

www.coloplast.se

• speedicath
  • urologi
  • tappningskateter