Ninetech förvärvar affärssystemverksamhet av Jeeves

Karlstadbaserade Ninetech förvärvar verksamhet i Jeeves dotterbolag Reveny Systems med säte i Göteborg. Förvärvet omfattar Revenys affärssystemverksamhet som sysselsätter 15 medarbetare. Överlåtelse sker den 1 december 2009 och innebär att Ninetech på allvar etablerar sig i Göteborg.

- Förvärvet stärker vår förmåga att leverera helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Med ännu fler kunniga och erfarna medarbetare ökar vår kompetens och kapacitet samtidigt som vår kundbas utökas. Vi ser också mycket positivt på att vi med detta förvärv får en etablering i Göteborg där flera av våra kunder redan finns, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Reveny har varit en del av Jeeves, en ledande leverantör av affärssystem och noterad på Nasdaq-börsen, sedan 2002. Ninetechs förvärv av Reveny omfattar verksamheten för försäljning, implementering och support av affärssystemen Reveny, Jeeves Universal och Jeeves Selected.

- Hos Ninetech som har ett bredare erbjudande kan denna verksamhet nu vidareutvecklas på ett bra sätt, säger Bengt-Åke Älgevik, vd på Jeeves.

Ninetech är sedan flera år certifierad Jeeves-partner och företagets konsulter har mångårig erfarenhet av Jeeves produkter.

- Förvärvet befäster Ninetechs positiva utveckling och vår ambition att växa. Nu kan vi erbjuda ännu fler företag och organisationer helhetslösningar som fokuserar på affärs- och verksamhetsnytta, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 054-771 49 10, ulf.sandlund@ninetech.se
Bengt-Åke Älgevik, vd, Jeeves Information Systems, 08-587 099 00, bengt.algevik@jeeves.se

Ninetech – Affärsnytta med IT
Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med säte i Karlstad. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 75 miljoner kronor och sysselsätter ca 60 personer med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden, Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se

Jeeves
Jeeves Information Systems AB är en ledande leverantör av affärssystem, som med produkterna Jeeves Selected, Jeeves Universal och Garp erbjuder bred funktionalitet till marknadens lägsta totala ägandekostnad*. Kunderna finns idag bland cirka 4 000 företag i över 40 länder. Jeeves är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap).
www.jeeves.se
* Radar Group 2007