Ny webb kopplar grepp om campingsverige

Dags att boka sommarsemestern? Med inte mindre än 11 anläggningssajter och en portalnivå satsar Nordic Camping & Resort på att ta marknadsandelar genom onlineförsäljning med Ninetech vid sin sida.

”Den nya webbplatsen kommer med sin utökade funktionalitet och representativa design inte bara kännas inspirerande utan även bidra till att flytta fler bokningar från offline till online”. säger Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort. ”Samtidigt passar vi på att lyfta fram verksamhetsområdena Hotell & Konferens som särskilda enheter på webben”.

The Drupal Way

Nordiccamping.se är byggt på open source CMS:et Drupal. ”Det här är ett mönsterprojekt helt i linje med ”The Drupal Way”, säger teknisk projektledare Kjell-Magnus Vike. ”Vi har tagit fram 12 sajter under en och samma huv, med möjlighet att dela innehåll mellan alla olika domäner. Trots sitt omfång är sajten lätt att administrera eftersom allt innehåll återfinns på ett och samma ställe”.

Alla anläggningar har fått unika uttryck genom specialdesignade collage och bakgrunder som för tankarna till camping och semester. En ny onlinebokningsmodul gör att både bokning och betalning sker säkrare och snabbare vilket förenklar och förbättrar kassaflödet ytterligare. Detta tillåter NCR att flytta över bokningar från ursprunglig telefonbokning till bokning på nätet vilket ligger i linje med bolagets satsning på en stark internetnärvaro.

Förutom design, utveckling och projektledning av den nya webben står Ninetech för framtida drift och förvaltning.

-----------------------------------------------------------------------

För mer information, kontakta Jonas Aronsson. +46 10 - 470 64 57, jonas.aronsson@ninetech.se

• nordic camping & resort
  • camping