Region Skåne väljer Ninetech som Jeeves-partner

Region Skåne väljer Ninetech som partner och Jeeves som affärssystem för att hantera lager, distribution och inköp till Skånetvätt. Avtalet löper över fem år med option på ytterligare två år. Ordern är av de större som Ninetech tagit inom området Affärssystem och medför ytterligare expansion inom området.

- En strategisk viktig order och ännu ett bevis på att vår långsiktiga satsning på affärsnytta med IT ger resultat. Med fokus på högkvalitativa helhetslösningar har vi visat att vi är en långsiktig partner att lita på, och det bäddar för affärer som denna, säger Sven Wigh, Teamchef Affärssystem, Ninetech.

Leveransen till Skånetvätt omfattar affärssystem, servicedesk och utveckling. Det nya IT-systemet baseras på Jeeves, ett modernt affärssystem som är enkelt att integrera och som är fullt kompatibelt med Microsofts produkter. Ninetech är certifierad Jeeves-partner och företagets konsulter har mångårig erfarenhet av logistik och produktion, även från internationella miljöer.

- Ordern förstärker vår redan starka position i Öresundsregionen, där vi nu har ett flertal stora aktörer som kunder, t.ex. Malmö Stad, Region Skåne, Räddningstjänsten Syd, Sony och VA Syd, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 054-771 49 10, ulf.sandlund@ninetech.se
Sven Wigh, Teamchef Affärssystem, Ninetech, 054-771 49 55, sven.wigh@ninetech.se

Ninetech - Affärsnytta med IT
Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med säte i Karlstad. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 90 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.