Storaffär för Ninetech

EURENCO Bofors AB i Karlskoga tecknar ett treårigt driftavtal med IT-företaget Ninetech. Avtalet omfattar serverdrift, övervakning, underhåll av lokala nätverk och kommunikation samt en servicedesk som hanterar fel, frågor och beställningar. Ordervärdet offentliggörs inte, men klassas av Ninetech som betydande.

- Ett riktigt prestigeuppdrag som vi vann i hård konkurrens med de stora drakarna, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

I uppdraget ingår även att, i dialog med EURENCO Bofors, stärka förvaltning och vidareutveckling av företagets hela IT-miljö.

EURENCO Bofors AB ingår i EURENCO-koncernen och har drygt 200 anställda. Företaget producerar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad och hade 2009 en omsättning på 338 miljoner kronor.

• underhåll
  • övervakning
  • servicedesk
  • serverdrift
  • eurenco bofors
  • drift

Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg och Växjö. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech grundades 1993, omsätter ca 100 miljoner kronor och sysselsätter ca 85 personer. Ninetech är verksamma inom Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.

Ninetech och Two blir ett
Den 1 februari meddelade Ninetech och Two att de båda företagen går samman. Det nya företaget får en ledande position på en marknad som i allt högre utsträckning efterfrågar IT och digital kommunikation med fokus på affärsnytta. Bolaget kommer att verka under namnet Ninetech från och med 1 maj, 2011.