TSHIRT STORE satsar digitalt

Framgångskonceptet TSHIRT STORE satsar på ökad försäljning och marknadsföring via de digitala kanalerna. Ninetech bistår med stöd i hela kedjan från strategi till genomförande.

TSHIRT STORE öppnade sin första butik i Malmö 2006 och har sedan dess expanderat i hela Sverige såväl som i utlandet med butiker i London och Shanghai. Förutom de traditionella fysiska butikerna så märker man en markant ökning av försäljning via webben. Ninetech har fått i uppdrag att ta ett helhetsgrepp om TSHIRT STOREs digitala kommunkation. Även webbstrategi, webbanalys och konkret förädlingsarbete för de digitala kanalerna ingår i uppdraget.

Multikanalförsäljning ger möjligheter

Vi ser ett behov av att möta våra kunder på ett tydligt sätt i den digitala kanalen då vi under vårt uppbyggnadsskede fokuserat främst på fysisk försäljning. Vi ser nu att vi har en markant volymökning i den digitala kanalen och detta vill vi hantera på bästa sätt och samtidigt etablera en ännu bättre plattform för framtida affärer på webben.” säger Johan Graffner, vd på
TSHIRT STORE.

Multikanalförsäljning är utmanande men gör man rätt saker innebär det en fantastisk möjlighet! Vi ser fram emot att kunna bistå med vår kunskap i detta och att lyfta fram de synergier som finns mellan kanalerna.” säger Niklas Hellberg, kundansvarig Ninetech.

För mer information kontakta Niklas Hellberg, 010-470 64 06 eller niklas.hellberg@ninetech.se.

• tshirt store
  • digital kommunikation