Tufvesson rankas högt bland SEO-konsulter

Ninetechs internetstrateg Anders Tufvesson rankas nu som en av de 20 främsta SEO-konsulterna på sajten SEO-proffs.se.

SEO eller sökmotoroptimering, är ett område inom internetmarknadsföring som går ut på att rankas högt bland de populära sökmotorerna. När SEO-proffs.se listar de främsta konsulterna på området hamnar Ninetechs Anders Tufvesson på listan. Hans intresse för SEO började 2003. Sedan dess har sökmotoroptimering varit en av grundstenarna i hans yrkesliv. Idag arbetar han som SEO och internetstrateg med fokus på att varje affär ska generera "Business by web".

Anders Tufvesson har lång erfarenhet av att arbeta med webb och var en av de ursprungliga ägarna som var med och startade Two (numera Ninetech). Han är dessutom en flitig föreläsare inom området sökmotoroptimering och kommer bland annat att delta vid Next Levels marknadsföringsutbildning senare i höst som riktar sig till företag som vill växa. Dessutom finns han med som föreläsare under Wednesday Relations ERFA-workshop den 10 september.

Se hela listan över proffs på SEO-proffs.se

• internetmarknadsföring
  • sökmotoroptimering
  • seo

Ninetech erbjuder kunskap och lösningar inom digital marknadskommunikation och IT. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 140 miljoner kronor och sysselsätter ca 120 personer med kontor i Karlstad, Stockholm, Malmö, Göteborg och Växjö.