BOLÅN: Bästa förhandlarna i Juli 2017 fick 1,23% hos Nordea

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2017 07:42 CEST

Juli månads bolånebarometer visar att bland Comboloans medlemmar så var det hos Nordea som det var mest fördelaktigt att förhandla under juli månad. SBAB erbjöd de 20% bästa förhandlarna 1,23%, vilket är högre än föregående månad då motsvarande siffra låg på 1,13%. Bland genomsnittsförhandlarna hos Comboloan så var Danske bank som var bäst med 1,33%.

Bolånebarometern visar att bland Comboloans medlemmar så är det rörliga bolån som gäller, hela 86% valde den kortaste bindningstiden.

Trenden sett till medlemmarnas förhandlade räntor över den senaste 6-månadersperioden visar en relativ stabilitet på totalen. Det man kan notera är att de bästa förhandlarna inte riktigt får lika låga räntor som för 6 månader sedan (1,18% vs 1,23%), medans medelförhandlaren ligger på i stort sett samma nivå.

I bolånebarometern går det att utläsa att många av Comboloans medlemmar nu har ställt in sig på stigande räntor och på 1 års sikt är prognosen att räntorna generellt stigit med 0,30%.

88% av Comboloans medlemmar fick rabatt genom att förhandla med banken.

Se Juli månads bolånebarometer här!