Nu slipper du förhandla om dina bolån själv!

Att pruta på sina bostadslån är den nya folksporten. Nu inleder två företag ett samarbete för att också oerfarna förhandlare kan få ner sina kostnader.

- Det är första gången alla tjänster samlas på ett ställe. Det vi gillar med Lånbyte är att kunden kan få möjlighet att själv välja ett bättre erbjudande. Det är vi stolta över, berättar Jonathan Sonning, verksamhetschef vid Comboloan.

Comboloan är Sveriges största bolåneportal som nu inleder ett samarbete med bolåneförmedlaren Lånbyte.

- Det är hedrande att marknadsledaren Comboloan valt oss som partner, säger Alexander Widegren, VD för Lånbyte. Tillsammans kan vi ge ett komplett stöd till dem som vill sänka sina bolånekostnader.

Comboloan har drygt 120 000 medlemmar. Sajten erbjuder information om bolån, räkneverktyg, räntekarta och förhandlingstips m.m. Lånbyte förhandlar fram individuella bankerbjudanden åt kunder som inte vill eller kan göra det själva.

- Vi sammanställer omfattande information om kunderna i ett format som ger bankerna ett utförligare underlag för deras kredit- respektive lönsamhetsanalys, förklarar Alexander Widegren.

- Vi hoppas att vårt samarbete kan leda till en mer rörlig och fungerande bolånemarknad. Det är bra för både konsumenter och banker, säger Jonathan Sonning.

Sveriges första kompletta bolåneportal är i funktion inom kort men redan nu fungerar den nya tjänsten.

• Ekonomi

• förhandling
  • pruta
  • bolåneportal
  • bolåneränta
  • bolån
  • ränta
  • boräntor
  • räntor

Comboloan startades år 2000 med syftet att ge bolånekunder bättre möjlighet att få bästa möjliga och mest rättvisa räntan på sitt bolån. Comboloan erbjuder olika funktioner för att underlätta för sina medlemmar att lyckas i sin förhandling med banken. Medlemmarna kan söka bland faktiskt förhandlade räntor, delta i diskussioner i forumet, använda kalkyler och få handledning. För den som inte vill förhandla själv finns även en förhandlingstjänst i samarbete med Lånbyte. Comboloan har idag över 120.000 medlemmar.

Comboloan.se drivs av företaget Comboloan AB som är ett privatägt Aktiebolag.

Kontakt:

Jonathan Sonning, verksamhetschef