Comfort etablerar sig i Boden

Comfort etablerar sig i Boden

Nu blir Comfort-kedjan ännu starkare i norra Norrland. Från och med december är PA:s Värme & Rör i Boden AB som nionde nya bolag i år, ny associerad medlem i Comfort.

Bolaget är verksamma i Boden och Luleå med omnejd och har två huvudsakliga affärsområden – VVS och industrirör svets. Främst jobbar de mot företagsmarknaden men har även en del privatkunder där de installerar VS och värmepumpar. PA:s Värme & Rör ägs och drivs av Andre Törnkvist och Marcus Lindberg.

- En stark fördel är så klart inköpsavtalen, men vi ser också en tydlig affärsnytta med flera av Comfort-kedjans stödfunktioner. Kedjans ledningssystem och certifieringar kommer att hjälpa oss att få fler fördelar vid anbudsförfarandet. Vi kommer också få bättre förutsättningar för utbildningar. Som medlem i Comfort har vi större möjlighet att skapa högre tillväxt och bättre lönsamhet framöver, säger, Andre Törnkvist, delägare och VD PA:s Värme & Rör.

- PA:s Värme & Rör är en mycket bra förstärkning för Comfort-kedjan i norra Sverige. Det är ett väletablerat bolag i Boden med en stark kundbas som ger oss en ännu starkare lokal förankring i området, säger Göran Swedérus, VD på Comfort-kedjan.

VD Comfort-kedjan AB

Emelie Virding