Comfort förstärker i Stockholmsområdet

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2019 12:51 CEST

Comfort-kedjan försätter att förstärka i Stockholmsområdet. Från och med maj är kistabaserade MR Rör associerad medlem. MR Rör grundades 2004 och ägs av Martin Edvinsson.Bolaget har 14 anställda, omsätter ca 37 miljoner kronor och är främst verksam inom entreprenad och service.

- I och med att vi blir medlemmar i Comfort får vi tillgång till både affärsutveckling och stöd i bland annat kvalité och marknadsföring. Det är viktigt för oss att få tillgång till samarbeten både inom Comfort och deras avtalspartners för att vi ska kunna fortsätta växa, säger Martin Edvinsson, ägare och VD på MR Rör.

-MR Rör är ett starkt bolag som kommer kunna stärka kedjans erbjudande. Stockholm är ett ständigt växande området så det känns bra att vi fått in ytterligare ett bolag här, säger Göran Swedérus, VD på Comfort-kedjan.

MR Rör i korthet

Företagsnamn:  MR Rör AB

Ägare: Martin Edvinsson

Antal anställda: 14 st

Omsättning: ca 37 miljon

Huvudsakligt upptagningsområde: Storstockholm & Mälardalen

Huvudsaklig kundkategori:  Entreprenad & service

Medlem i Comfort fr om: Maj 2019

För mer information:

Martin Edvinsson
Ägare/VD, MR Rör
martin.edvinsson@mr-ror.se
0735 12 75 51

VD, Comfort-kedjan
goran.swederus@comfort.se
0761 99 33 99

Comfort är Sverige största VVS-installationskedja med en stark lokal förankring med 60 butiker och närvaro på hela 155 platser runt om i landet. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service och energioptimering. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 800 medarbetare, varav 1 800 certifierade montörer i 130 medlemsföretag med en total omsättning på 6,1 miljarder kronor.

Kommentarer (0)

Kommentera