Comfort-kedjan växer inom el - två nya medlemsbolag!

Comfort-kedjan växer inom el - två nya medlemsbolag!

AB Bredin & Co och Botkyrka VVS & Fastighetsservice AB är sedan tidigare medlemmar i Comfort-kedjan. Nu väljer båda bolagen att också ansluta sina elfirmor till Comfort, när kedjan ökat sitt fokus på inköpsavtal för el med Solar och Ahlsell.

Inom Comfort-kedjan finns en allt bredare verksamhet och flera bolag har en elverksamhet. AB Bredin & Co i Göteborg har bedrivit sin elfirma som ett separat bolag sedan 2009. Nu väljer Tom Månsson och Klas Mellberg att ansluta M-Elinstallationer till Comfort som ett relaterat bolag till AB Bredin & Co.

- Vi kände att det ger en bättre helhet för verksamheten. Vi är ju ISO certifierade och jobbar enligt CLS. När elbolaget blir ett relaterat bolag kan vi få bättre struktur på både processer och certifieringar även på det bolaget, säger Tom Månsson, ägare och VD på AB Bredin & Co. Det gör det också enklare internt i byggprocesserna när båda firmorna är under samma flagg.

Samtidigt väljer också Botkyrka VVS & Fastighetsservice AB att ansluta sitt elbolag, ELIN (El & Installationsteknik i Stockholm AB) till Comfort.

- Vi är övertygade om att installationsbranschen går mot ett mer utbrett samarbete mellan olika yrkesgrupper som gör att gränserna suddas ut. För att kunna installera exempelvis styr och regler för undercentraler kräver att man har kunskap i både VVS & EL, säger Daniel Andersson, VD på ELIN.

- Botkyrka VVS har ju varit med ett tag nu i Comfort så vi vet hur det fungerar och vi ser både ett strukturellt och ekonomiskt värde att också ELIN är med i kedjan, säger Robert Selberg, VD på Botkyrka VVS

- Det känns mycket bra att två medlemsbolag väljer att gå in i Comfort med sina elbolag. Det visar att vi är på rätt spår både vad gäller inköpen på elsidan och medlemsnyttan i stort, säger Göran Swedérus, VD på Comfort-kedjan.