Comfort Hotel inleder samarbete med klimatsmarta MobilityTech-bolaget AYO

I enlighet med Comfort Hotels fokus att göra hotellupplevelser ”easy” inleder den urbana hotellkedjan ett samarbete med MobilityTech-bolaget AYO om installation av el-scootrar på 18 av sina hotell i Sverige, Norge och Danmark.

Samarbetet innebär att AYO installerar el-scootrar på utvalda hotell och står för driften av scootrarna och hotellen erbjuder parkeringsplatser och laddning av fordonen. Hotellgästen bokar en scooter genom AYOs mobilapp där de utöver själva bokningen också låser upp, låser, betalar och returnerar den. Appen kommunicerar med användaren om kvarvarande batteritid/distans och har en smart funktion kallad “Take me back” som direkt guidar användaren tillbaka till hotellet via kartan.

- Vi är väldigt nöjda över samarbetet med innovativa AYO, dels för att de erbjuder våra gäster en smart lösning på hur man kan uppleva en ny stad på, men också för att de precis som oss är schyssta mot miljön. Att tänka hållbart är viktigt för oss på Comfort Hotel, och att vi genom detta samarbete kan säkra att scootrarna är av hög kvalitét och kan leva länge är värdefullt för oss. Elscootrar är dessutom helt i linje med vad vår urbana målgrupp efterfrågar, säger Anna Spjuth, Senior Vice President för Comfort Hotel.

AYO är tillgängliga på Comfort Hotel från och med vecka 22. Till en början är det 18 hotell i Sverige, Norge och Danmark som omfattas av samarbetet med AYO men antalet kommer att växa utifrån efterfrågan.

- Vi är glada över samarbetet med Comfort Hotel och Nordic Choice Hotels, och tror att detta både är bra för gästerna och miljön. AYO kombinerar hög hårdvarukvalitet med avancerad IoT-utveckling. Resultatet är fordon med lång livslängd, en mer robust konstruktion med snygg design och en superenkel kundupplevelse. Vi på AYO är passionerade för hållbara destinationsupplevelser. Därför måste scootrarna återlämnas till hotellet där de hämtades vilket innebär att vi inte kommer bidra till att de skräpar ner stadsbilden, säger Linda Melin, medgrundare av AYO.

De hotell som initialt ingår i samarbetet är:

Sverige:

Comfort Hotel Union Brygge, Drammen

Danmark:

Comfort Hotel Vesterbro, Köpenhamn

För mer information kontakta:

Anna Spjuth, Senior Vice President Comfort Hotel, +46 72 201 24 84

Respina Gholinia, Communicator Comfort Hotel, +46 70 747 47 38

För mer information om AYO: https://www.rideayo.com

Läs mer om samarbetet här: https://www.nordicchoicehotels.se/blog/nytt/el-scootrar/

• Resor

• comfort hotel
  • ayo
  • elsparkcykel

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 190 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum.