Agnes Reuterskiöld ny försäljningschef på Com Hem

Com Hems nya försäljningschef Agnes Reuterskiöld tar över ansvaret för Com Hems konsumentförsäljning i början av augusti.

Agnes Reuterskiöld kommer närmast från en roll som försäljningschef för lokaltidningen Mitt i Stockholm som varje vecka ger ut 31 tidningar i Storstockholm. Hon har också gedigen erfarenhet från telekom- och tv-branschen efter att bland annat ha ansvarat för direktförsäljningen hos Viasat och varit ansvarig för nykundsförsäljning på Telenor, tidigare Vodafone.

– Jag är mycket glad över att kunna hälsa Agnes välkommen till Com Hem som ansvarig för vår konsumentförsäljning. Hennes profil är perfekt med gedigen erfarenhet av telekom och därmed en förståelse för hur abonnemangsaffären fungerar. Hennes arbete inom mediasektorn visar också på en dokumenterad förmåga att leda säljarbete i en mycket konkurrensutsatt bransch, säger Annika Sten Pärson, försäljnings- och marknadsdirektör på Com Hem.

Agnes Reuterskiöld börjar på Com Hem den 6 augusti. Hon kommer att ansvara för Com Hems hela försäljning mot konsumenter genom bland annat kundservice, direktförsäljning, återförsäljare och comhem.se.

– Com Hem är ett mycket spännande företag som befinner i sig en bransch som jag brinner för. Det är snabbrörlig försäljning i många säljkanaler där konkurrensen är stor och växande. Utöver att jobba vidare med de försäljningsmaskiner som redan fungerar tror jag vi kommer att behöva utmana de traditionella försäljningskanalerna och hitta nya sätt att möta våra kunder, säger Agnes Reuterskiöld.

• försäljningschef
  • agnes reuterskiöld

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, nästan 1,8 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 800 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information, se: www.comhem.se