Com Hem blir tjänsteleverantör i Halmstads stadsnät

Com Hem och Halmstads stadsnät har tecknat ett ramavtal som innebär att Com Hem kommer att agera tjänsteleverantör i Halmstads stadsnät.

Genom avtalet får Com Hem möjlighet att leverera tv, bredband och telefoni till alla de fastigheter som är anslutna till Halmstads stadsnät. Sammanlagt rör det cirka 18 000 hushåll.

- Vår ambition är att nå så många som möjligt med vårt innehåll oavsett vilken infrastruktur som används. Vi är därför extra glada att kunna presentera det här avtalet som innebär att Com Hems tjänster för första gången blir tillgängliga för boende i Halmstad, säger Stefan Trampus, Försäljnings- och Marknadsdirektör på Com Hem.

Med ett stort antal anslutna hushåll och hög driftkvalitet uppfyller Halmstads stadsnät de krav som är viktiga för Com Hem när nya avtal av den här typen sluts.

- Vi kan nu glädjande tillkännage att Com Hem är ny tjänsteleverantör i Halmstads stadsnät.Med ett brett utbud av tjänster med en hög kvalité välkomnar vi Com Hem som en nationellt etablerad tjänsteleverantör till vårt öppna nät. Det innebär att de hushåll som är anslutna till Halmstads stadsnät nu får tillgång till ett än bredare tjänsteutbud och får därigenom större valfrihet. Det är också glädjande att vårt interna arbete med att hålla en hög driftkvalitet uppmärksammats och som lett fram till detta avtal, säger Eric Ericsson.

För frågor eller ytterligare information, vänligen kontakta:

Ola Eriksson, Presschef, Com Hem. Tel: 0702 20 23 50
E-post:press@comhem.com

Eric Ericsson, VD Halmstads stadsnät AB. Tel: 035-13 81 19 eller 070-632 69 92,
E-post: eric.ericsson@halmstad.se

• bredband
  • halmstad
  • halmstads stadsnät
  • stadsnät
  • öppna nät
  • tjänsteleverantör

Om Com Hem