Com Hem blir tjänsteleverantör i Linköping genom Utsikt Bredband

Utsikt Bredband, en del av Tekniska verken driver och utvecklar bredbandsnätet i Linköpingsområdet. Com Hem har tecknat ett ramavtal som innebär att Com Hem kommer att agera tjänsteleverantör i Utsikt Bredbands nät.

Genom avtalet får Com Hem möjlighet att leverera internet, TV och telefoni till de fastigheter som är anslutna till Utsikt Bredbands nät.

- På Com Hem vill vi nå så många hushåll som det är möjligt med våra tjänster. Därför är samarbeten med stadsnät väldigt viktiga för oss. Vi är stolta över att få presentera vårt avtal med Utsikt Bredband som det senaste i raden av dessa samarbetet. Utsikt Bredband har ett stort antal anslutna hushåll och en hög kvalitet i sina tjänster, vi är glada över att tillsammans med dem kunna nå ut till ännu fler hushåll i Linköping, säger Stefan Trampus, Försäljnings- och Marknadsdirektör på Com Hem.

Com Hems tjänster inom internet, TV och telefoni kommer att vara tillgängliga för samtliga ca 40 000 hushåll som är anslutna till Utsikt Bredband.

- Vi är mycket glada och nöjda över vårt avtal och kommande samarbete. Med ett brett utbud av tjänster välkomnar vi Com Hem som en nationellt etablerad tjänsteleverantör till vårt öppna nät. Det ger oss nu möjligheten att ytterligare förstärka vårt utbud till alla våra kunder som får ännu större valfrihet, säger Jörgen Svärdh, VD på Utsikt Bredband.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jessica Sjöberg, Presschef, Com Hem, tel: 0734 39 08 98 e-post: press@comhem.com
Jörgen Svärdh, VD, Utsikt Bredband, tel 0703- 69 92 49 e-post: jorgen.svardh@utsikt.se