Com Hems Emma Svalin Sahlman vinner årets ”Fellow Award” på Cable Congress

Cable Europe är en branschförening för ledande bredbands- och kabel-tv-leverantörer inom EU. Cable Europe står också bakom den årligt återkommande kongressen Cable Congress som i år går av stapeln mellan den 12-14 mars i Amsterdam.

Varje år belönas på Cable Congress företag och individer som stått för extraordinära insatser under det gångna året. Med det individuella priset ”Fellow Award” hyllas unga personer i branschen för sitt engagemang och bidrag till såväl sitt företag som till branschen i helhet. I år var det Com Hems Emma Svalin Sahlman som fick ta emot priset för 2013 års ”Fellow” då hon belönades för sina insatser att projektleda förverkligandet av Com Hems TiVo®-tjänst på rekordkorta 18 månader.

- Att integrera TiVo och bygga en helt ny tv-plattform på 18 månader kräver inte bara en stark ledare, utan ett fantastiskt team, en fantastisk företagsledning och stöttande leverantörer. Nu har vi den starkaste tv-produkten på den svenska marknaden, sa Emma Svalin Sahlman, chef för Produkt tv på Com Hem, när hon tog emot sitt pris i Amsterdam på onsdagen.

Com Hem lanserade sin nya TiVo-tjänst den 7 oktober. Med TiVo erbjuder Com Hem kunderna nya och innovativa sätt att konsumera underhållning med marknadsledande funktioner som intelligent sök och rekommendationer. Plattformen innehåller även TiVoToGo™, appen genom vilken Com Hems TiVo-kunder kan titta på uppemot 65 kanaler, var de än är, genom sin telefon, dator eller surfplatta. I januari integrerade Com Hem som första operatör på svenska marknaden också Netflix i sin tv-tjänst.

• comhem
  • tivo
  • emma svalin sahlman

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, närmare 1,82 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni till privatpersoner och företag. Sedan oktober 2013 levererar Com Hem tv-tjänsten TiVo som enda aktör på svenska marknaden inklusive appen TiVoToGo™ som gör att Com Hems kunder kan titta på tv var de vill genom sin läsplatta och telefon. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se.