Comintelli förlänger teckningsperioden för nyemission

Styrelsen för Comintelli AB beslutade den 27 februari 2018, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 24 februari 2017, att genomföra en nyemission av aktier riktad till allmänheten i Sverige, inklusive befintliga aktieägare i Bolaget och med en teckningsperiod satt till 9 mars – 23 mars 2018.

P.g.a. flera inkomna önskemål har Styrelsen denna dag, för att möjliggöra ytterligare spridning och för att inte låta periodens helger och skollovresor försvåra för intresserade, beslutat förlänga teckningsperioden till den 13 april. Erbjudandet hanteras av Aktieinvest FK AB. Memorandum och anmälningssedel finns tillgängligt på www.aktieinvest.se/comintelli2018. Anmälningssedeln skall vara Aktieinvest tillhanda senast klockan 15:00 den 13 april 2018.

Bakgrund

Teckningskursen är 21 kronor per aktie med en pre-money värdering av bolaget på 68 miljoner kr. Minsta teckningspost är 400 aktier (8400 kr). Genom emissionen tillförs bolaget högst 10 MSEK i kapital.

Sedan 2014 har Bolagets omsättning ökat med 70%. Bedömningen är att förutsättningarna är goda för en fortsatt tillväxt de kommande åren. Syftet med nyemissionen är att fortsätta Bolagets expansion genom ökad marknadsföring framförallt i USA. Samtidigt är avsikten att åstadkomma en aktieägarspridning inför en eventuell notering vid Nasdaq Stockholm First North.

"Efterfrågan bara ökar och vi har en stark kundbas att luta oss mot" säger bolagets VD Jesper Martell. ”Vårt system Intelligence2day® är mycket välutvecklat och ett av de ledande i världen. För att kunna växa ytterligare behövs nu ännu starkare försäljnings och marknadsföringsmuskler, vilket är vad denna kapitalanskaffning kommer användas till”.

För ytterligare information om erbjudandet vänligen besök www.aktieinvest.se/comintelli2018, läs om erbjudandet på https://www.aktiespararna.se/nyheter/var-med-nar-comintelli-okar-tillvaxttakten eller kontakta bolagets investerarrelationer på e-post: ir@comintelli.com

• Business enterprise, General

• mjukvara
  • aktiespararna
  • aktieinvest
  • omvärldsanalys
  • omvärldsbevakning
  • tillväxt
  • aktier
  • nyemission
  • expansion
  • intelligence2day
  • comintelli

• Stockholm

Comintelli (www.comintelli.com) är ett svenskt mjukvaruföretag som utvecklar och licensierar en molnbaserad tjänst för omvärdsbevakning och -analys (eng Competitive/Market Intelligence) kallad Intelligence2day® (www.intelligence2day.com) . Den prisbelönta mjukvaran automatiserar insamling, bearbetning, analys och distribution av omvärldsinformation och kortar kundernas ”tid till insikt”. Bolaget grundades 1999 som en spin-off från Ericsson och har kunder som AkzoNobel, Essity, Dow, DSM, Monsanto, SCA, Telia och Tetra Pak.

Caroline Enders

Press contact Solutions Marketing Manager +4686637600