Veckans inbjudningar v.47

Missa inte att anmäla dig!

22 nov: Framtidens företag - och digitaliseringens möjligheter, redan idag! (Arvika)

En inspirationskväll med internetentreprenören och digitala rådgivaren Martin Hamilton. Vilka är framtidens företag? Hur ser de ut och hur jobbar de? Hur lyckas man nå ut och skapa nya affärer? Läs mer och anmäl dig till föreläsningen i Arvika. Hålls även i Årjäng den 1 december, anmäl dig här.

24 nov: Samverkansmöte med offentlig sektor

Nu får du chansen att testa en ny samverkansplattform för nya digitala lösningar inom NDHC-projektet. Representanter från Karlstads kommun och Landstinget i Värmland är på plats för att samverka med er Compare-företag och träffen syftar till att skapa konkreta former för att mötas.Läs mer och anmäl dig.

30 nov: Frukostseminarium om digitalisering och IoT med iBiz Solution och Microsoft

iBiz Solutions och Microsoft bjuder in till nytt smarrigt frukostseminarium på Lysaker. BizTalk 2016 lanserades den 27 oktober och det är många som står i startgroparna för en migrering. Vi ger er de senaste nyheterna och presenterar förutsättningarna för ett lyckat migreringsprojekt. Vi kommer också prata digitalisering, IoT och en hel del annat. Läs mer och anmäl dig.

1 dec: Föreläsning och workshop om Digital inhouse

Med Digital inhouse förvandlar ni produktionen av marknadsföringsmaterial till en digital arbetsprocess där alla kan delta. Det lyfter både marknadskommunikationen och hela varumärkesarbetet. Varumärkesbyrån BAM54 bjuder in till en halv dags föreläsning och workshop om digital inhouse. Målgruppen är ansvariga för kommunikation och marknadsföring i medelstora och större företag och organisationer inom alla branscher. Läs mer och anmäl dig.

5 dec: Presentation av framtidens digitala arena

En ny digital arena med en utvecklad matchningstjänst ska göra det lättare för små och medelstora företag att förstå och sätta ord på sina behov och matcha dessa behov med utbudet i 100 IT- företags verksamheter. Compare-företagen Midpoint, Ord och Bild och Motillo har fått uppdraget att utveckla en prototyp av matchningstjänsten och vi bjuder nu in till en öppen presentation för dig som är intresserad av att ta del av hur prototypen ser ut och komma med inspel för fortsatt arbete kring matchningstjänsten. Läs mer och anmäl dig.

Se alla våra kommande evenemang här.

• Karlstad