Praktikant hos Compare

Nu under hösten så kommer Mikael Larsson praktisera på Compare och hjäpa oss med olika uppgifter. Han är student från Karlstads Universitet och studerar sitt sista år på medie- och kommunikations linjen och gör en 10-veckors praktik hos oss.

Mikael kommer främst att hjälp Hanna Grevillius som är kommunikatör på Compare, med olika arbetsuppgifter så som skriva artiklar, underhåll och uppdatering av hemsidan och hålla kontakt med våra ICT-företag.

Nu har Mikael varit här en vecka och ställt några frågor om hur han tycker Compare och arbetet hos oss verkar

- Det har varit en intensiv vecka med väldigt många nya intryck, namn, företag, projekt och arbetsverktyg att lära sig så nu efter en vecka känns det som jag börjar få bättre koll på läget och vad det handlar om.

- Compare tycker jag verkar som ett väldigt bra företag för mig och känns jättekul att få prova på arbetslivet och komma ifrån skolbänken en stund. När jag nu lägger första veckan bakom mig så känns det som jag har hamnat med ett otroligt bra gäng som är lättsamma att göra med och känns som vi kommer komma bra överens.

- Jag tror och hoppas på det jag nämnde förut att jag kommer få lära mig hur arbetslivet ser ut i praktiken, och som sagt efter en lång tid i skolbänken så är det skönt att vara ute faktiskt göra saker på riktigt. Jag tror också på personlig utveckling, bli mer driven som person. Ser fram emot samarbete med mina kollegor i några veckor framöver!