Inbjudan till Compare-lunch om svensk-norsk Things4web-konferens i Karlstad

På nästa Compare-lunch fredag 29 maj (inte 8 maj) ges en introduktion till Things4web - en svensk-norsk konferens kring Internet of Things som kommer att hållas i Karlstad 3-4 september.

"Internet of Things kommer att leda till stora förändringar för alla - de flesta affärsområden, samhällsverksamheter och personliga aktiviteter kommer att påverkas", förklarar Dr. Asle K Berger - ordförande i norska Synaptic Technologies AS och Nornir AS - som kommer att leda lunchmötet tillsammans med Elisabeth Kalsnes, VD i de båda bolagen.

Utvecklingen av Internet of Things och dess affärsmöjligheter går fort - mycket fort. Därför behövs breda och gränssöverskridande samarbeten för att möta denna globala omställning och hitta de nya affärsmöjligheterna.

"DigIT Värmland som hölls i april har lagt en bra grund för regional kraftsamling i Värmland kring den digitala omställningen - nu vill vi vidga detta till en svensk-norsk kraftsamling i Värmland och Oslofjorden", fortsätter Asle K Berger.

Ett första steg i denna samverkan blir konferensen Things4web som hålls i Karlstad 3-4 september 2015 med en rad internationella, svenska och norska föredragshållare med spetskompetens inom området Internet of Things. Boka gärna dagarna redan nu för en konferens i världsklass.

På Compare-lunchen 29 maj kommer konceptet och programmet för Things4web-konferansen i Karlstad att presenteras närmare.

Dr. Asle K Berger har under de senaste 40 åren arbetat i mer än tio länder som projektledare och expert med affärsutveckling och -omsättning inom en rad branscher - från media och miljö till processindustri och offshore. Han har arbetat med Iterner (Arpanet) sedan 1976 och med Internet of Things (RFID-QFree) sedan 1988.

Elisabeth Kalsnes har i mer än 30 år arbetat i flera länder med införande av ICT-baserade tjänstesystem och affärsomställningar inom flygbolag, processindustri,olja- och gasbolag och rena IT-bolag. Med lång erfarenhet som projektledare i stora projekt har hon en speciell styrka i hantering av mänskliga ändringsaspekter vid införande av nya tjänstesystem.

...........................................

• När: Fredag 29 maj kl 11.30-13.00
  • Var: Elite Stadshotellet i Karlstad
  • Kostnad: 100 kr per person som betalas på palts
  • Anmälan: Senast tisdag 26 maj via denna länk >>
  • Målgrupp: Lunchen är öppen för alla intresserade - bjud gärna med arbetskamrater, kunder och kollegor för att nätverka.

Compare-luncher hålls varje månad enligt principerna:

• En fast tid – första fredagen i månaden;
  • En fast plats – alltid samma lunchrestaurang;
  • Ett fast program – tydlig agenda med fokus på mingel och nätverkande.

Program för Compare-lunchen:

• 11.30. Lunchbuffé med mingel