Testföreningen SAST Värmland bjuder in till Q4-möte

SAST Värmland - en lokalförening inom Swedish Association for Software Testing (SAST) - inbjuder till årets sista träff (Q4-möte) som äger rum fredag 29 november med Stretch som värd och sponsor.

• Plats: VinContoret, Kasernhöjden 19, Karlstad
  • Datum: Fredagen den 29 november Tid: 07:45 – 10:00
  • Vad: Frukostseminarium med två föredrag , inklusive kaffe och fralla.
  • Föredrag 1: Stretch demonstrerar hur Atlassianverktyg kan användas för test, alternativt kravhantering och agila projekt.
  • Föredrag 2: Björn Kinell från B3IT Örebro berättar "Hur man blir bra på test – snabbt!"

Anmälan till Per-Anders Gustafsson så snart som möjligt. Sista anmälningsdag är onsdagen den 27 november.

Bjud gärna in kollegor och andra som kan tänkas vara intresserade av test (anmälan enligt ovan). Om personen inte är medlem i SAST så går det bra att bli detta på plats, alternativt registrera sig direkt på SAST hemsida (se nedan).

SAST Värmland är en lokalförening inom Swedish Association for Software Testing (SAST) - en ideell förening för alla som är intresserade av programvarutestning. Föreningens syfte är att skapa forum där föreningens medlemmar kan utbyta erfarenheter; erbjuda möjlighet att skapa nätverk; främja utveckling inom programvarutestning; främja föreningens medlemmars kompetensutveckling. SAST Värmland bildades 2010 och har idag mer än 100 medlemmar.

För att bli medlem i SAST Värmland måste du vara registrerad som medlem i SAST och anmäla dig till styrelsen för SAST Värmland (gör det via mail till varmland at sast.se) så att du kommer med i de lokala utskick som görs till medlemmarna. Styrelsen tar gärna emot tips och önskemål om teman till kommande möten, föreläsare eller om ditt företag är intresserade av att sponsra ett Q-möte.