Veckans nyheter från IT-Karlstad: Vecka 41

Veckans WebVärd: Swedwise >> Vill ditt företag synas mer på Compare-webben och i detta nyhetsbrev? Boka en plats som Veckans Webbvärd!  Läs mer >>

VECKANS NYHETER

...............................................................

Inbjudan till Compare-lunch: Öppna data - en (okänd) möjlighet för nya digitala tjänster
Compare inbjuder till öppet lunchmöte fredag 7 november om Öppna data - en möjlighet för alla (både enskilda och företag) att fritt få tillgång till öppen information från den offentliga förvaltningen digitalt för både kommersiella och ideella ändamål. Läs mer >>

Addskills erbjuder kursen Certifierad Scrum Master
Nu erbjuder Addskills kursen ”Certifierad Scrum Master” den 25-26 november i Karlstad. Efter kursen kan du certifiera dig till Professional Scrum Master level 1 (PSM I) via scrum.org. Läs mer >>

Cerpus har byggt Karlstads universitets nya intranät
Karlstads universitets omkring 1.200 anställda har fått ett helt nytt intranät. Bakom design och utveckling står Cerpus, i nära samarbete med universitetet. Läs mer >>

Soleil har utvecklat Lidingös prisbelönta intranät
Soleil har varit med och realiserat Lidingö Stads nya sociala intranät ÖNÄTET som vunnit Guldhanden 2014 som årets bästa intranät. Läs mer >>

Effect lanserar kunskapscentret för ledarskap på distans
Effect lanserar ett nytt kunskapscentret för ledarskap på distans (Remote Leadership) och bjuder in till boksläppsmingel och inspiration fredag 17 oktober. Läs mer >>

Stretch lanserar lokalt Atlassian-nätverk
"Nätverka hos Stretch - kom och hör mer om den smartaste samarbetsplattformen för alla typer av organisationer", skriver Stretch Atlassian Team i Karlstad i en inbjudan till ett lokalt Atlassian-nätverk som håller sitt första nätverksmöte torsdag 6 november. Läs mer >>

Motillo startar välgörenhets-stafett inför julen
Motillo har startat Aladdin-stafetten - ett digitalt, värmländskt välgörenhetsrace som pågår ända fram till jul. Läs mer >>

Elvenite om Business Intelligence på välbesökt SNITS-lunch
När Elvenite stod som värd för tisdagens SNITS-lunch på Karlstads universitet var det Business Intelligence som stod på agendan. Det lockade ett 60-tal studenter från universitetets olika IT-utbildningar. Läs mer >>

De blev Karlstadsmästare i programmering
Ingrid Kärrsgård (Sogeti), Markus Larsson (Kvadrat) och Onur Jadermark (Sogeti) är Karlstadsmästare i programmering. Sju lag deltog och tävlade om äran och titeln när Datavetenskap vid Karlstads universitet arrangerade tävlingen. Läs mer >>

Monika Lindberg vann Compis-golfen 2014
I säsongens elfte timme bjöd Sommarro Links på värdskapet för 2014-års upplaga av Compis-golfen. Monika Lindberg, Relacom, bemästrade bana, regn och medspelare och stod efter rundan som segrare. Läs mer >>

Informatörsnätverket inbjuder till lunchmöte om Content Marketing
Informatörsnätverket i Värmland inbjuder till nätverkslunch fredag 24 oktober om "Vad är Content Marketing - och vad gör det för nytta?" Läs mer >>

Inbjudan till konferens om tjänsteinnovationer
Landstinget i Värmland, Centrum för tjänsteforskning (CTF) vid Karlstads universitet, Karlstads kommun och Visit Karlstad AB inbjuder till Service Convention Sweden - en konferens om tjänsteinnovation och "tjänstefiering” som hålls 9-10 december på Karlstad CCC. Läs mer >>

Inbjudan till kickoff för regionalt automationsnätverk
Compare, Paper Province och Stål & Verkstad tar initiativet till att starta ett automationsnätverk och inbjuder till ett kickoff-möte torsdag 16 oktober för företag som vill vara med från början. Läs mer >>

Compis-företag inbjudes till företagsserie i curling

Karlstads Curlingklubb välkomnar alla Compis-företag att ställa upp med lag i företagsserien. Serien spelas en gång i veckan, på onsdagar, med start den 22 oktober kl. 18:00 och avslutas innan jul. Läs mer >>

Läs mer under Nyheter >>

LEDIGA JOBB I IT-KARLSTAD

• Inport Intelligent Port Systems AB söker .NET/Web -utvecklare
  • Inport Intelligent Port Systems AB söker utvecklare
  • Inport Intelligent Port Systems AB söker verksamhetsutvecklare
  • Preferens söker social webbutvecklare
  • Jobba på Midpoint!
  • EVRY söker Mobilitetskonsult
  • Redpill Linpro söker Windows Driftstekniker
  • ÅF söker Informationssäkerhet/IT-säkerhetskonsult
  • ÅF söker erfaren konsult till IT-Solutions
  • LearningWell söker testexperter
  • DRI Nordic söker Software Developers
  • DRI Nordic söker Technical Project Manager
  • Bitsec söker IT-säkerhetskonsult
  • Sogeti: Jobba med de bästa – erfarna konsulter sökes!
  • iSMoTec söker teknikkonsulter
  • iBiz Solutions söker Integrationskonsult med .NET-bakgrund

Läs mer under Lediga jobb >>

PÅ GÅNG I IT-KARLSTAD
...............................................................

OBS: Tidigare aviserade konferens om Digitala Värmland 2 december flyttas fram till någon gång i början av 2015, enligt referensgruppen för Regional Digital Agenda för Värmland.

• 14 okt: Finansiera Företagets Framtid
  • 16 okt: Kickoff för automationsnätverk
  • 24 okt: Informatörsnätverket har lunchmöte
  • 4 nov: SNITS-lunch med CGI