Bomässa fylld med aktiviteter och Mandelmanns!

Kommande helg, 19-21 mars, är det återigen dags för bomässan ”Gör Ditt Boende Bättre”. En publik mässa för hemmet som arrangeras varje vår i Jönköping. Mässan arrangeras i hall A på Elmia och här deltar över 100 utställare som ska göra allt för att besökarna ska kunna göra sitt boende bättre.  Även i år får mässan celebert besök! Från SVTs ”Trädgårdsfredag” kommer Gustav och Marie Mandelmann och föreläser under lördagen. Arrangör är Compass Fairs.

Skandinaviens största arrangör av bomässor
Compass Fairs arrangerar mässan ”Gör Ditt Boende Bättre”, där besökare kan ta del av det mesta som finns inom bygg, boende, trädgård och interiör. Från huvudkontoret i hjärtat av Jönköping arrangeras mässorna på elva olika orter i Sverige under 2010. Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt tre år och har ett dynamiskt team med 8 fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS. I Norge arrangeras årligen över 20 framgångsrika bomässor över hela landet. I Danmark arrangeras även andra mässor och events i det egna kongresscentret.

Händelserik mässa!
ROT-avdrag och alla TV-program som belyser heminredning och renovering har starkt bidragit till det ökade intresset för renovering av våra hem. Sätten att förnya sin boendemiljö är oändliga. Innan man omsätter idé till färdighet kan man på mässan få idéer och inspiration av proffsen. Här kan man på ett och samma ställe ta del av all den information utställarna har att delge. Här följer ett axplock av allt som händer under helgen på mässan.

TÄNK GRÖNT!
Tänk grönt – ta cykeln istället för bilen! I monter 201 bjuds det på cykelshow hela helgen. Här flyttas gränserna för vad du trodde var möjligt!

FÖRELÄSNINGAR PÅ TVÅ SCENER!
Intressanta föreläsningar – på två scener! Hela helgen bjuder vi på kostnadsfria föreläsningar inom intressanta och aktuella områden. Programmet hittar du på vår hemsida.

LIVEBYGGE!
I monter 162 kan du se hur ett timmerhus byggs upp! Följ på nära avstånd hur snickarna färdigställer ett timmerhus, bl.a. med motorsåg!

ÅRETS MILJÖBIL!
Årets miljöbil på plats! Se Tesla Roadster – den snabbaste serieproducerade elbilen med längsta räckvidden i världen!

KOSTNADSFRI ENERGIRÅDGIVNING!
Klimat- och Energirådgivarna finns på plats för att hjälpa dig sänka dina dyra elräkningar!

TRÄFFA MANDELMANNS!
På lördag kommer Gustav och Marie Mandelmann till mässan. Missa inte deras underhållande föreläsningar ” Bland höns &sand i Mandelmanns land” och ”Mandelmanns  ger jordnära recept för hus & hem”.

TÄVLINGAR!
Under helgen kan du delta i flera tävlingar hos våra utställare. Du kan bl.a. vinna en skön dubbelsäng, komplett med bäddmadrass!

FIXIT OCH LEKLANDET!
Ta med barnen till mässan! Vårt lekland med bl.a. hoppborg och filmrum står redo att ta mot de små besökarna! Dessutom delar vår maskot FIXIT ut gratis bygghjälmar till de 200 första barnen i leklandet!

ÅRETS TEMA ”GRÖNT BOENDE”

Vad kan du göra för att få ett mer miljövänligt och energieffektivt boende? Få massor med tips och nyttig information mässan!

Mässan har öppet på fredag 12:00-18:00 och lördag/söndag 10:00-17:00.

• bygglov
  • energi