Ny bomässa för hela Småländska höglandet

Den 30 mars - 1 april 2012 är det premiär för bomässan "Gör Ditt Boende Bättre i nya Sapa Arena i Vetlanda. Mässan fokuserar på bygg, boende, trädgård och interiör och upptagningsområdet är hela det Småländska höglandet med drygt 90 000 invånare. "Gör Ditt Boende Bättre" mässan arrangeras på 10 orter i Sverige 2012. Arrangör är Skandinaviens största aktör, Compass Fairs.

En renodlad bomässa
"Gör Ditt Boende Bättre" är en seriös och renodlad bomässa utan störande underhållning. Mässans inriktning är bygg, boende, trädgård och interiör men även den del utställande företag med mat kommer att finnas på plats i Sapa Arena till våren. Förutom intressanta utställare kan besökarna på mässan ta del av bl.a. inspirerande föreläsningar, rådgivning och tävlingar. Dessutom kommer mässan gästas av en känd snickare eller inredare från något av de populära inredningsprogrammen på TV. Vem det blir är i skrivande stund inte klart.

Barnen är också välkomna
"Gör Ditt Boende Bättre" är en mässa för hela familjen. Mässans populära maskot Fixit och hans lekland kommer att finnas på plats för att ta hand om de små besökarna. Utanför mässan planeras för helikopterflygning där besökarna kan se sitt hem från ovan och ponnyridning mm.

Stort upptagningsområde
Hela det Småländska Höglandet ingår i mässans upptagningsområde. Drygt 90 000 människor bor på i höglandskommunerna Aneby, Eksjö, Sävsjö, Nässjö och Vetlanda. Med en restidsradie på knappt tre timmar når tre fjärdedelar av landets befolkning Höglandet. Det är nära mellan städer och orter på Höglandet, cirka 15-40 minuters restid och man når dem alla.

Regionens företag positiva
Dennis Roskvist, VD på Compass Fairs som arrangerar mässan ser fram emot mässhelgen.
- Småländska höglandet är ett nytt och spännande område för oss och Sapa Arena är en perfekt arena för vår bomässa. Vi har fått ett mycket positivt gensvar från företagen i regionen och vi hoppas på en publiksuccé redan första året.

De företag som önskar anmäla sig till mässan kan besöka www.compassfairs.se för mer information.