Rekordstor bomässa i Linköping

Kommande helg är det dags för bomässan "Gör Ditt Boende Bättre" i Linköping. I år är mässan större än någonsin, över 100 företag deltar. För att ge plats till alla utställande företag har ett 900 kvm stort tält byggts upp utanför entrén till Cloetta Center. Flera nyheter väntar besökarna på mässan som gästas av bl.a. inredningsprofilen Lulu Carter och magikern Göran Strandberg.

Stort intresse från företagen
Det är fjärde året i följd som mässan arrangeras och ända sedan starten 2008 har intresset för att ställa ut på mässan varit mycket stort. Dessvärre har inte utställningsytan varit tillräckligt stor tidigare för att ge plats till alla företag som önskar delta. Därför har ett 900 kvm stort event-tält byggts upp under veckan utanför entrén till Cloetta Center. Mässan är ny fylld till sista plats och här väntar över 100 företag på att visa och sälja sina produkter och tjänster.

Lulu Carter gästar mässan
Årets "Gör Ditt Boende Bättre" mässa bjuder på ett fullspäckat program och intressanta utställare. På fredag är det "Superfredag" med unika erbjudanden hos utställarna. På lördag gästas mässan av TV4:s inredningsprofil Lulu Carter som bjuder på inspiration inför hösten. På söndag blir det en magisk show med trolleri och stand up i en härlig blandning med magikern Göran Strandberg. Dessutom finns mäss-helikoptern på plats utanför arenan och erbjuder besökarna att se sitt hem från ovan. För de små besökarna finns som vanligt leklandet och mässans maskot Fixit på plats.

PROGRAM

Fredag 2 september
Mässan öppnar
10:00-18:00
Superfredag med 6 unika erbjudanden

Lördag 3 september
10:00-14:00 Se ditt hem från ovan! Rundflygning med helikopter (utanför arenan)
11:00 Lulu Carter bjuder på tips och inspiration (på scenen)
13:00 Skatteverket berättar om Hus tjänster Rot och Rut-avdrag (på scenen)
14:00 Information om boende i Thailand med Wiphanai Fastigheter (på scenen)
15:00 Lulu Carter bjuder på tips och inspiration (på scenen)

Söndag 4 september
10:00-16:00 Se ditt hem från ovan! Rundflygning med helikopter (utanför arenan)
11:30 Magisk show och trolleri för barnen med Göran Strandberg (på scenen)
12:30 Information om boende i Thailand med WiphanaiFastigheter (på scenen)
13:30 Skatteverket berättar om Hus tjänster Rot och Rut-avdrag (på scenen)
14:30 Underhållning och magisk show för de vuxna med Göran Strandberg (på scenen)

"Gör Ditt Boende Bättre" mässan arrangeras i Cloetta Center 2-4 september. Mer information på www.bomassa.se

• linköping
  • hustillverkare
  • värme och ventilation

• Östergötland

Compass Fairs är en av Skandinaviens största arrangör av publika bomässor.
Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt fyra år och har ett dynamiskt team med nio fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.