Henrik Strinning

Henrik Strinning utsedd till ny VD för Compass Group Sverige

Henrik Strinning tillträder VD-posten för Compass Group i Sverige. Han tar därmed över rollen efter Johan Schilow, som har beslutat sig för att lämna företaget för nya uppgifter utanför koncernen. Henrik tillträder sin nya roll som VD i bolaget den 15 oktober 2018.

- Vi är väldigt glada att välkomna Henrik till Compass Group. Hans bakgrund från Retail & Food kommer att gynna den fortsatta tillväxten av vår svenska verksamhet, säger Kathinka Friis-Møller, Managing Director Nordics.

Henrik kommer till Compass Group med en bred erfarenhet från Coop Sverige och Picard Sverige, där han bland annat har arbetat med försäljning, affärsutveckling och förändringsarbete. Han är även medgrundare av Paradiset, Sveriges största kedja inom naturlig och hållbar mat. Kedjan tilldelades Årets Butikskoncept 2017.

- Jag ser verkligen fram emot att, tillsammans med Compass Groups framgångsrika team, arbeta för ytterligare tillväxt och framgång, säger Henrik, och jag är redo att ta mig an den nya utmaningen.

Nuvarande VD för Compass Group Sverige, Johan Schilow, har varit på företaget i 4,5 år och innehaft rollen som Operations Manager samt verkställande direktör.

- Det har varit ett nöje att arbeta med Johan under hans tid på Compass Group. Vi tackar honom för hans bidrag och önskar honom det bästa för framtiden, säger Kathinka Friis-Møller.

För mer information, vänligen kontakta Kathinka Friis-Møller, kathinka.friis-moller@compass-group.no

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig service på fler än 250 enheter runt om i landet. Verksamheten omsätter över 1 miljard kronor och drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår till £22,85 miljarder (2017), med över 550 000 anställda i över 50 länder och man serverar över 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på www.compass-group.se