Är du en av dem som får dela på 27 miljarder kronor i juni?

Är du en av dem som får dela på 27 miljarder kronor i juni?

Nu är det dags för 3,5 miljoner svenskar att få 27 miljarder kronor tillbaka på skatten. Får du dina pengar redan denna vecka?

Är du löntagare, pensionär eller enskild näringsidkare och har deklarerat via internet, mobil, sms eller telefon så får du dina skattepengar redan denna vecka. Pengarna kommer att sättas in på ditt bankkonto under veckan, förutsatt att du senast den andra maj anmälde ett mottagarkonto för skattepengarna.

Granskas din deklaration får du pengarna efter sommaren

Har din deklaration tagits ut för granskning så finns det dock risk för att dina pengar kommer att betalas ut först i augusti eller september. Du kan logga in på skatteverkets e-tjänst skattekonto och kontrollera om och när du får tillbaka dina skattepengar.

Vad används skatteåterbäringen till?

Enligt en undersökning av TNS Gallup, på uppdrag av Nordea, så tänker 56 procent av oss spendera återbäringen på semestern och 55 procent kommer att sätta in pengarna i någon form av sparande. En tredjedel av oss vill använda pengarna för att göra förbättringar i hemmet. Kvinnor vill köpa nya möbler medan män föredrar ny elektronik.

Originalartikel på Compricer: Är du en av dem som får dela på 27 miljarder kronor i juni

Vill du spara pengarna? Jämför sparkonto eller kanske aktiedepåer?