Årets Julkör 2015 korad av Fisherman's Friend!

Tidigare i december presenterade Fisherman's Friend Sveriges största julkörstävling. Över 40 körer, från Pajala i norr till Hässleholm i söder, filmade och skickade in sina bidrag och tillsammans har bidragen fått över 94 000 visningar på Facebook. Nu är tävlingen avgjord.

Cantitokören från Sundsvall lyckades hänföra juryn med sin skönsång och blev därför utsedd till Årets Julkör 2015. Förutom det vinnande bidraget röstades även ”Folkets pris” fram, genom antal likes på Facebook. Det priset gick till SVF-kören (Södra Vätterbygdens Folkhögskola). ”Kreativitetspriset”, gick till den kör som framförde sitt bidrag med särskild kreativ höjd. I den kategorin utsågs Sundsvalls Madrigalkör som vinnare tätt följt av ett bidrag som kom ända från USA. Det var kören på Bethany College i Kansas som skickade in ett bidrag med sång på svenska.

Fisherman's Friend vill tacka samtliga körer för deras deltagande i denna väldigt lyckade tävling och vill samtidigt passa på att önska dem och alla andra en riktigt God Jul.

För frågor och mer information, kontakta Lisa Titusson lisa.titusson@valoratrade.se

Se samtliga bidrag här:

Kort om Valora Trade

Valora Trade Sweden AB säljer och marknadsför många kända varumärken till DVH, SVH och HoReCa. Vi är ca 80 anställda, har 4 sälj- och marknads-organisationer och försäljningen förväntas uppgå till ca 500 milj SEK 2015. Valora Trade Sweden AB är en del av det börsnoterade schweiziska bolaget Valora AG. Några av de varumärken vi arbetar med: Chupa Chups,Hermesetas, Hälsans Kök, Havrefras, Fisherman’s Friend, Lypsyl, Mentos, Mentos tuggummi m.m. Läs mer på www.valoratrade.se