Var tredje har symtom på dåligt inomhusklimat

Utöver irriterade ögon upplever många symtom som huvudvärk och trötthet. Dessa symtom uppträder ofta i samband med dåligt inomhusklimat och förekommer särskilt i kontorsmiljöer.

Forskaren i inomhusklimat på Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, Peder Wolkoff, berättar att faktorer som skärmarbete, låg luftfuktighet och höga temperaturer kan bidra till framkallande av symtomen. En för torr luft och för hög temperatur, kombinerat med arbete framför en datorskärm, ökar risken för att ögonen blir torra.

Upplever du symtom?

Ett dåligt inomhusklimat på arbetsplatsen kan därför få konsekvenser på de anställdas hälsotillstånd och därmed produktiviteten. Hos Condair A/S är vi experter på inomhusklimat och du är alltid välkommen att kontakta oss om du vill veta mer om kvaliteten på ditt inomhusklimat. Vår inomhusklimatkonsult erbjuder bland annat en kostnadsfri inomhusklimatkontroll och ett förutsättningslöst samtal.