Di-gruppen och MittMedia tänker om – kundservice är en del av kärnaffären

Under många år har kundservice varit outsourcad ,hos Di-gruppen och MittMedia, men då det anses högt prioriterat i bolaget att vara nära kunderna så väljer de nu att ta hem delar av kundservice.

I arbetet mot en totalt kundfokuserad framtid väljer Di-gruppen och MittMedia att köpa tjänster för kundservice från Connectel. Tjänsterna omfattar kontaktcentertelefoni, realtidsstatistik och integrationer mot CRM-system.

"Det finns flera viktiga delar att ta med sig från Di-gruppen och MittMedias tankar kring kundservice. Framförallt att den får en hög prioritet inom koncernen. Det höjer samtidigt statusen på yrket och hantverket service, när det görs i egen regi. En viktig del för oss som systemleverantör blir att se till att det verkligen blir frågor av mer avancerad karaktär som hanteras av människor och inte enkla repetitiva frågor och svar, som jag anser underminerar statusen på yrket. Här är samarbetet mycket viktigt och att vi skapar automationer och self service som gör att kunderna får de enkla svaren serverade på de sätt de önskar", säger Robin Leijon Grundare Connectel

Christoffer Fohrs Head of customer service Di-gruppen och MittMedia

"Connectel mötte upp oss på ett väldigt bra sätt med deras lösning för contact centers. De är med på vad vi har för behov och förstår vad som är viktigt för oss. Det är väldigt enkla, smidiga och proaktivt att jobba med. Att varje chef kan styra i systemet, ställa in IVR, information i talsvar och liknade gör det mycket effektivt och lättarbetat. Vi behöver inte blanda in IT-avdelningen. Denna lösning gör oss som kundserviceorganisation mer flexibel. Och vi har nu valt att hämta hem delar av kundservice. Vi ser det som högt prioriterat att vara nära kunderna. Det blir mer komplexa ärenden och kundservice sitter inne på stor kunskap. Vi kan nu säkerställa att vi kan använda informationen som kommer från kunderna direkt vidare ut i organisationen. Vi har varit nöjda med outsourcat men har sett att stora kundinsikter lättare går förlorade, när det inte är våra egen medarbetare som har kunskap och fokus på våra affärer och som har dirketkontakt med kunderna. Vi ser fram emot vårt kommande samarbetet med Connectel och ser dem som en partner i vårt arbete mot totalt kundfokuserad framtid." Christoffer Fohrs Head of customer service

• kontaktcenter
  • kundsupport
  • callcenter
  • self service

Connectel är mjukvaruföretaget som lyssnade på kunden och utvecklades baserat på kundens önskemål. Med rötter inom konsult- och telekomvärlden så såg ägarna ett behov bland sina kunder som inte blev tillfredsställt. Tillsammans med dessa kunder utvecklades Connectel till ett mjukvaruföretag som levererar molnbaserad kundtjänstmjukvara.

Trots dessa förändringar finns dock fortfarande samma driv i företag. Detta är ett företag som tror att allt är möjligt, och som gör sitt yttersta för att leverera vad kunden behöver och vill ha. Det gör Connectels plattform till en av de mest flexibla på marknaden utan att tumma på kvaliteteten.