Connectel utvidgar utbudet med self-service produkt – Oriola är med från start

I och med det starka fokus Oriola har på att utveckling kundupplevelsen utökar nu företaget sin b2b kundservice i Finland med hjälp av en dynamisk FAQ från mjukvaruföretaget Connectel. Oriola är ett finskt börsnoterat företag med en stark position på både den svenska och finska marknaden för hälsoprodukter. I Sverige äger företaget landets tredje största apotekskedja, Kronans Apotek.

Driven av syftet, ”Hälsa för livet”, är Oriola länken mellan medicinföretag, apotek och slutkunden med sina tjänster på expertnivå och genom att säkerställa att mediciner, liksom andra hälsoprodukter, levereras på ett säkert och kundvänligt vis. För att förbättra sin kundservice inom b2b i Finland, har nu Oriola börjat använda Connectels dynamiska FAQ-produkt Custello. Custello ger apotek, veterinärer och kunder inom detaljhandeln tillgång till relevant information oavsett vad tiden är eller på vilken plats dom befinner sig. Detta kommer innebära en nedgång i mängden samtal som Oriolas kundservice behöver hantera. Även i Sverige har Kronans Apoteks kundservice ett långt samarbete med Connectel.

För Connectel är den nya produkten nästa steg för att bli en komplett leverantör inom kundservice. Tillsammans med kunder som Oriola är målet att låta denna i nuläget nya produkt utvecklas och förädlas till en av marknadens bästa. Det går i linje med hur företagets tidigare tjänster skapats, alltid i dialog med kunderna.

“Vår FAQ kommer att förändra hur kunder hittar svar online. Det gläder mig mycket att Oriola har valt att utöka sitt långa partnerskap med Connectel och hur det visar förtroende för oss inom kundserviceområdet. Nu gäller det att bevisa att vi på kort sikt kan ta bort 20 procent av inkommande ärenden och vi har på längre sikt som målsättning att automatisera 80 procent av interaktioner tack vare lösningar som denna” – Robin Leijon

“Vi vill ständigt bli bättre på att hantera vårt kundbemötande och när Connectel presenterade sin dynamiska FAQ så kändes det som ett naturligt nästa steg. Ambitionen är att erbjuda ett lätt och effektivt sätt att ge svar till våra kunder. Utöver det så räknar vi även med att minska interaktioner som våra anställda behöver hantera vilket betyder att vi kan koncentrera oss på att bli bättre på att hjälpa kunder med svårare frågor ” - Noora Hujala, Customer Service Director, Oriola Corporation

För mer information om Custello och Connectel besök: https://www.connectel.co/custello-faq/