Jubileum 50 år i branschen

Tibro Skog & Trädgård började som en hobbyverksamhet 1968, i år firar företaget 50 år!

Första åren från 1968 var inriktningen enbart på skogen med motorsågar och de få verktyg och tillbehör som fanns att tillgå. 1973 sålde vi den första gräsklipparen och därmed så började en ny verksamhet i företaget. Det fanns inte så många modeller att tillgå då som nu, men att det gick att sälja trädgårdsprodukter var klart.

Vi har hållt rodret ganska rakt genom åren med inriktning på skogen och trädgården men att det sedan har tillkommit många nya produkter för dessa arbeten har bara varit positivt.

Trädgårdsmaskiner, skogsbruksmaskiner, fyrhjulingar och arbetskläder är tillsammans med service vår bas inom företaget. Så är tänkt att förbli då vi har jobbat in en bra kundkrets inom kommun, kyrkor, fastighetsförvaltning, lantbrukare och privatpersoner.

Vi håller en hög servicegrad genom att välja ut produkter med hög kvalitet, hålla ett stort resevdelslager fortbilda vår personal och ständigt vara vakna för nya spännande produkter.

ÖPPETTIDER OCH KONTAKT

Mån, Tis, Ons och Fre: 07.00 - 17.00, Tors: 07.00 - 19.00, Lör och Sön: Stängt