Globalt revisionsföretag som ny partner till Connect

Vi har glädjen att välkomna KPMG Halmstad in i Connect-gemenskapen.

KPMG är ett av de fyra största revisionsföretagen i världen med över 200000 anställda globalt och är idag ett av världens ledande kunskapsföretag. Den svenska delen av verksamheten etablerades redan 1923, och firade 90-årsjubileum år 2013. Deras grundvärderingar bottnar i viljan att skapa värde hos sina kunder, oavsett om detta är ett internationellt storföretag eller ett lokalt småföretag, och att engagera sig i samhället.

”Som kunskapsföretag och förtroendebyggande kugge i en marknadsekonomi, är det naturligt för oss inom KPMG att engagera oss i det lokala näringslivet och bidra så att få fler människor ska kunna förverkliga sina idéer, skapa fler företag och säkra en långsiktig tillväxt.”, säger Andreas Johansson, Partner och Auktoriserad revisor på KPMG Halmstad.

Att skapa trygghet och bidra till förändring

Oavsett om ett företag vänder sig till KPMG för revisionsuppdrag, skattefrågor eller konsulttjänster, så handlar deras arbete om att ge dem tryggheten att förstå var deras verksamhet står idag. Det handlar också om att stötta dem hela vägen på de förändringsresor de har framför sig.

”Många gånger behöver du någon att bolla med. Någon som förstår dina vardagsfrågor och som kan vara med och utveckla din verksamhet. Att ha sin rådgivare och revisor nära gör det lättare att driva företag.”, säger Andreas Johansson.

Partner till Connect

Som partner till Connect får man vara del i arbetet att stärka och stötta det lokala näringslivet på ett konkret, handfast och värdeskapande sätt. Relationsbyggandet är lika viktigt som kompetensutbytet, och genom våra tillväxtprocesser får företagare tillgång till den expertis som partnerföretagen och nätverket besitter på ett strukturerat och konstruktivt sätt.

Vi på Connect ser fram emot ett gott samarbete med KPMG Halmstad, mot kompetensutväxling, och att många företag i Halland ska få ta del av den kunskap och erfarenhet som KPMG besitter genom våra processer, kompetenspaneler och mötesplatser.