Premiär för Göteborgs Kapitalmarknadsdag i september

Nu får Göteborg en mötesplats för alla dem som är intresserade av att ta del av nyheter från det västsvenska näringslivet. I september lyfter Göteborgs Kapitalmarknadsdag fram ett drygt tiotal intressanta företag som får berätta om sin verksamhet. Den västsvenska premiären äger rum den 15 september.

Financial Hearings har funnits sedan en ganska lång tid i Stockholm. Det startade som ett projekt inom Finanstidningen och har sedermera övergått i ett eget bolag. Upplägget är beprövat och hämtat från Financial Hearings som sedan 1993 har arrangerats i Stockholm. De företag som kommer att ges utrymme på scen, är en blandning av noterade företag som vill presentera nyheter om sitt företag och onoterade/noterade företag som söker investeringar eller som vill erbjuda att ta del av nyemissioner.

Göteborgs Kapitalmarknadsdag arrangeras av Västsvenska Handelskammaren, CONNECT Väst och West Coast Venture. Arrangörerna tar Financial Hearings till Göteborg vill genom arrangemanget bl a:

• Lyfta fram västsvenska bolag inför en bredare publik

• Skapa en plattform för en finansiering i flera steg

• Upprätthålla en kontinuerlig dialog i Göteborgs finansbransch

• Stärka varumärket för västsvenska företag

• Erbjuda investerare, media och analytiker ett tidseffektivt sätt att träffa medverkande bolag

Karl Malmström, VD CONNECT Väst, telefon 0739-414 758

• affärsänglar