Bilder som tagits med videoscopet kan överföras trådlöst till Fluke Connect™-systemet och anslutas till utrustningar och inspelningsenheter.

Conrad Business Supplies tillhandahåller ett robust diagnostiskt videoscop från Fluke för svåra industrimiljöer

Conrad har utökat sitt sortiment test- och mätutrustningar med det högupplösta diagnostiska videoscopet DS703 FC med Fluke Connect™.

"När det gäller kvalitetssäkring vid produktion eller inspektion och underhåll av maskiner och utrustning händer det ofta att vissa platser är svåra att nå eller till och med inte alls tillgängliga", förklarar Markus Gebhard, Senior Director Purchasing Strategic Brands vid Conrad Business Supplies. "För att göra det möjligt för industriella användare att hantera sådana scenarier har vi lagt till Flukes robusta diagnostiska videoscop till vårt sortiment."

DS703 FC är konstruerad för svåra industrimiljöer och har en kapacitiv pekskärm på 17,8 cm (7 tum). För svårtillgängliga platser kan en makro-till-mikrozoomfunktion hjälpa användaren att få bilder av hög kvalitet. Den justerbara LED-belysningen i det diagnostiska videoscopet är särskilt användbar.

En annan användbar egenskap hos DS703 FC är möjligheten att rotera skärmens innehåll eller bildskärmen med hjälp av den innovativa Up-is-Up™-tekniken för att korrekt visa bilder oberoende av sondens position (endast 8,5 mm sond med 1,2 m kabel).

Videoscopet innehåller en 1,2 m (standard) sond som innehåller en dubbel kamera för inspelning av video med upplösningen 720p (720 bildpunkter vertikal).

"Med videoscop-sonden DS703 FC kan användaren via WiFi överföra bilder direkt till anläggningsdata och arbetsuppgifter med hjälp av Fluke Connect™-systemet, vilket sparar värdefull tid", säger Stefan Kohler, Marketing Manager, Fluke Germany. "För att möjliggöra trådlös bildöverföring är enheten utrustad med det trådlösa standardgränssnittet 802.11b/g/n för överföring på avstånd upp till 10 m."

Samtidig tillgång till underhållsuppgifter från kontoret eller från en avlägsen plats möjliggör bättre beslutsfattande och realtidssamarbete i arbetsgruppen. Dessutom kan bilder och videoklipp överföras direkt och i realtid från videoscopet till smarttelefon eller dator. Videoscopet har en minneskapacitet på 6 GB.

Kamerasonder med diametrar från 3,8 till 8,5 mm och längder på upp till 20 m finns tillgängliga som tillval, vilket ökar flexibiliteten hos videoscopet och anpassar det till respektive inspektionsuppgift.

Det 17,73 x 22,48 cm stora videoscopet drivs av ett Li-Ion-batteri (3.7 V, 6,400 mAh), vilket ger en körtid på 3 timmar vid 50 % LED-ljusstyrka. Det kompletta paketet innehåller en sond, HDMI- och USB-kablar, ett nätaggregat och ett fodral från tillverkaren EVA Case.

Mer information finns här

Ladda ner bild här