Nu kan din gamla tv bli en smart-tv med Ultra HD-upplösning

Nu kan din gamla tv bli en smart-tv med Ultra HD-upplösning

Att slaviskt följa tv-tablån är något vi länge har sluppit med hjälp av alla tjänster som SVT-play och webb-tv. Dessa tjänster låter oss anpassa vårt tv-tittande efter våra liv och inte tvärtom. Men hör du till en av dem som fortfarande får sätta dig framför datorn på en obekväm stol för att kolla ikapp vad du missat? Känns det som att tv:n mest står och samlar damm? Du behöver inte köpa en ny tv för att kunna följa dina favoritserier när det passar dig. Det många gör istället för att köpa en ny flashig smart-tv är att omvandla sin gamla tv till en smart-tv med hjälp av en mediebox.

Det finns många medieboxar på marknaden och på Conrad säljer vi nu under vårt eget varumärke Renkforce, Ultra HD Android Box. Det unika med denna mediebox är att den kan spela upp film som du sparat på hårddisken eller på microSD-kortet i Ultra HD-upplösning (3840 x 2160). Tack vare att den även är utrustad med HDMI 1.4 anslutning kan den även spela upp 3D Blue-ray. Renkforce Ultra HD Android stödjer många format och är förinstallerad med XBMC vilket gör den otroligt användarvänlig och snabb att komma igång med. Via Google Play Store får du tillgång till över 800 000 appar och du får obegränsade möjligheter vad du kan göra med din gamla tv. Surfa på nätet, snacka med dina vänner på facebook, spela nya spel, visa bildspel från semestern, titta på din favoritfilm, lyssna på musik som du har på datorn eller på ett microSD-kort – kort sagt möjligheterna är oändliga. Du styr Renkforce Ultra HD Android bekvämt med en trådlös mus eller via en Android app från din smartphone eller surfplatta. Ett stort plus är att den utöver alla finesser även är liten och diskret och inte tar onödig plast. Mer information hittar du här: www.conrad.se.

Renkforce - Technology powered by people

Renkforce är ett varumärke vars filosofi är att användaren styr utveckling. Syftet är att sudda ut gränsen mellan kund och varumärke. Det är kunden som är varumärket och hjärtat i varumärket Renkforce.