Omvandla din iPhone till en avancerad värmekamera med innovativa FLIR ONE

Omvandla din iPhone till en avancerad värmekamera med innovativa FLIR ONE

Conrad har nu börjat lagerhålla FLIR ONE med vars hjälp du kan omvandla din iPhone till en värmekamera. Det enda du behöver göra är att fästa ett fodral på din iPhone och den förvandlas till en kraftfull termisk infraröd kamera. Du kan sedan ”se” och mäta små temperaturvariationen på skärmen.

Hur stor nytta har man då av en FLIR ONE och i vilka situationer behöver man en värmekamera? Med en värmekamera kan du t ex lokalisera rörledningar som är dolda bakom väggar och golv eller kontrollera kylvätska och avgassystem på din bil. Eller varför inte spana på vilda djur och inkräktare i mörkret? Med FLIR ONE kompletterar Conrad det befintliga sortimentet med nästan 30 FLIR-produkter för värmefotografering.

Så fungerar det

FLIR ONE har två kameror, däribland en långvågig infraröd Lepton™-sensor. För termisk avbildningsförmåga och skärpa användes MSX® Technology. Denna teknik gör det möjligt för FLIR ONE att detektera temperaturskillnader så små som 0,1°C över ett område på 0°C - 100°C.

Med ett eget batteri på fyra timmar drar den ingen ström från din iPhone. Batteriet laddas enkelt via en mikro-USB-port. När bilderna laddas ner kan du enkelt distribuera dem med hjälp av appen FLIR ONE.

Thomas Pilhofer, produktchef för Business Supplies hos Conrad säger: "Med vår långvariga relation med FLIR är vi glada över att Conrad är en av de första att få lagerföra denna mycket originella och innovativa produkt som ger användarna möjlighet att omvandla sin iPhone till en värmekamera på ett ögonblick för arbete eller lek, ". "FLIR ONE kommer att lagerhållas tillsammans med vårt befintliga breda sortiment av värmeavbildningsprodukter och tillbehör från FLIR som uppfyller våra kunders många behov och krav".

Ytterligare information om FLIR ONE.