Consat Sustainable Energy Systems stöttar framtiden

Consat Sustainable Energy Systems stöttar framtiden

Consat Sustainable Energy Systems har i det dagliga arbetet fokus på hållbar utveckling och jobbar på flera plan med att möjliggöra denna utveckling.

Lagkravsstyrda fordonsprojekt med el- och hybridutveckling, utbildning inom omställning och energieffektivisering av fastigheters ventilationssystem är några områden vi verkar i.

I det större perspektivet kan vi även påverka politiker och det gör vi bland annat genom att sponsra ett projekt kallat ”Keep the planet alive”. Detta initiativ är från lärare på Kullaviksskolan, som gör ett urval till en bok, genom en konsttävling som nu pågår på grundskolor i Sverige och i övriga Europa.

I denna tryckta bok, samlas dagens idéer och tankar om ett hållbart samhälle. En summering från Europas barn och ungdomar – kommande generationers beslutsfattare. Boken skall lämnas över till alla världens miljöministrar i Paris, på klimatmötet i december 2015.

Engagemanget är stort bland våra barn att jobba med hållbarhet, vilket är en självklarhet då de vill kunna leva i en värld med tillgång till rent vatten, energi, material med mera och inte begränsas för att vi vuxna idag förbrukar ohämmat och skapar en sopstation av jorden.

För mer information om Consat Sustainable Energy System kontakta VD Jeanette Johansson,  jeanette.johansson@consat.se