Conscriptor ökar kapaciteten för expansion inom röststyrning av affärssystem

Orust den 25 februari 2013

Conscriptors nyligen genomförda förvärv av företagen Locus Medicus och IQ Responsum innebär att företaget nästan fördubblar såväl omsättning som produktionskapacitet. Förutom bättre kapacitet inom Conscriptors affärsområde hälso- & sjukvård innebär förvärven ökad kapacitet också inom det nya affärsområdet Business VoiceNotes som erbjuder dokumentationstjänster för exempelvis säljkårer, besiktningsmän och lärare.

En central del i VoiceNotes är den smartphoneapp där användaren talar in meddelanden som omvandlas till text överförs i till exempel ett valfritt affärssystem. Bland de företag som valt att effektivisera verksamheten med VoiceNotes finns bl.a. Com Hem, Hager Elektro, PM Flex, m.fl.

– Sommarens och höstens lyckade lansering av VoiceNotes är förstås väldigt glädjande. Samtidigt skapar det naturligtvis ett behov av att kunna matcha framgångarna med ordentlig produktionskapacitet. När alltfler upptäcker möjligheten att rationalisera administrationen och öka informationskvaliteten i affärs- och CRM-systemen måste vi följa med i utvecklingen. På sikt ser vi också att vår satsning inom affärsdelen med VoiceNotes har en större potential än sjukvårdssegmentet där vi vill fortsätta ha en ledarroll men inte kan räkna med samma tillväxt som med VoiceNotes, säger Henric Carlsson, vd och grundare av Conscriptor.

Kort om VoiceNotes - VoiceNotes är en app och tjänst som fungerar direkt i din mobil.  Istället för att skriva in rapporter talar fältbaserad personal (t.ex. säljare, besiktningsmän, revisorer, advokater) in besöksrapporten i sin mobil. Conscriptor tar emot den, strukturerar innehållet och lägger in rapporten i företagets CRM-system. VoiceNotes fungerar i alla smartphones som använder operativsystemen iOS eller Android. Resultatet blir inte bara mer säljtid, utan också fler och utförligare fakta om besöket.

För mer information besök: www.conscriptor.se / www.voicenotes.se

Högupplöst bildmaterial finns på: www.conscriptor.se/media

Kontaktperson: