Fler landsting väljer Conscriptor för vårddokumentation

Orust 31 oktober 2014

Företaget Conscriptor har på kort tid tecknat nya avtal med landstingen i Västmanland, Värmland och Uppsala. Avtalen innebär att Conscriptor med sina tjänstelösningar kommer att hantera och vara en avlastning i stora delar av landstingens arbete med vårddokumentation. Samtliga avtal är fleråriga och uppskattas tillsammans vara värda över 40 MSEK.

”Det är förstås glädjande att vårt arbete med att hjälpa den offentliga sektorn effektivisera sin vårddokumentation resulterar i nya uppdrag. Målet att bidra till att skapa mer vård genom mindre administration får överlag ett mycket positivt mottagande och de här avtalen stärker oss ytterligare i att vi är på rätt väg”, säger Henric Carlsson, grundare och vd för Conscriptor.

Nyanställningar en konsekvens
För Conscriptor innebär avtalen med de tre landstingen ett tydligt rekryteringsbehov. För att påbörja och genomföra den inledande fasen pågår därför Conscriptors arbete med att innan årsskiftet rekrytera ett tjugotal nya medarbetare, främst medicinska sekreterare. Därutöver har företaget anställt ett eget utvecklingsteam på fem personer, som i samarbete med Conscriptors uppdragsgivare, enbart arbetar med att utveckla nya applikationer som kommer att utgöra ett viktigt stöd i framtida leveranser.

”Enkelt uttryckt har vi bara ett uppdrag och det är att hjälpa vården ta hand om sina patienter, inte administrera. Mot den bakgrunden är vi också övertygade om att en allt större del av processerna kring vårddokumentationen kommer att digitaliseras”, avslutar Henric Carlsson.

Högupplöst bildmaterial finns på:

För mer information kontakta: