Södersjukhuset väljer Conscriptor för journaldokumentation

Orust 26 maj 2014

Företaget Conscriptor har tecknat ett nytt avtal med Södersjukhuset (SÖS), ett av Nordens största sjukhus. Det nya avtalet innebär att Conscriptor med sina tjänstelösningar kommer att hantera och vara en avlastning i stora delar av sjukhusets arbete med journaldokumentation. Det nya avtalet är flerårigt och uppskattas vara värt flera miljoner.

– Södersjukhuset har varit mycket tydliga med deras fokus på kvalitet i vården, inte minst avseende dokumentationen som rör patienterna. Därför är vi också stolta över att i samarbete med verksamheten på SÖS utvecklat ett koncept kring våra tjänster för journaldokumentation. Tjänster som nu kommer att utgöra ett viktigt komplement till deras egna lösningar. Då kunden lagt stor vikt vid kvaliteten i alla sina processer är det här uppdraget väldigt stimulerande och skapar ett stort engagemang i vår organisation, säger Henric Carlsson, vd Conscriptor.

Södersjukhuset erbjuder vård till alla 2 miljoner Stockholmare i länet samt patienter från både andra län och från utlandet. 4 300 personer har SÖS som sin arbetsplats. Sjukhuset har över 320 000 öppenvårdsbesök per år och ägs av Stockholms läns landsting.

Högupplöst bildmaterial finns på:

För mer information kontakta: