Consid antar högsta partnerskapsnivå hos Sitecore

Consid meddelar idag att de blivit utnämnda till Sitecore Platinum Implementation Partner och därmed antar högsta partnerskapsnivå hos Sitecore. ”Ett kvitto på att vi ligger i digital framkant och fortsätter utvecklas med våra kunder”, säger Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive.

Consid är sedan många år tillbaka partner till Sitecore, som är världsledande inom programvara för hantering av kundupplevelser. Sitecore’s Experience Platform är en flexibel och automatiserad plattform som unikt kombinerar content management, social, e-handel, digital marknadsföring, personalisering och analys i en samlad lösning över alla kanaler. Idag meddelar Consid att de blivit utnämnda till Sitecore Platinum Partner och därmed ingår en exklusiv skara som har högsta partnerskapsnivå hos Sitecore.

Sitecore Platinum Partners är ett fåtal ledande partners till Sitecore som har erfarenheten och förmågan att leverera integrerade kundupplevelser på en global arena. Platinum Partners kännetecknas av lång erfarenhet, är erkända som branschledande i sitt segment och har etablerade best practices för maximera värdet av Sitecores lösningar till marknadsledande kunder.

– Vi är otroligt stolta över att ha blivit utvalda som Platinum Partner hos Sitecore, ett kvitto på att vi ligger i digital framkant och fortsätter utvecklas med våra kunder. Vår mångåriga erfarenhet av att jobba med plattformen har lett till en djup insikt om de många affärsmöjligheter Sitecore skapar för kunder som söker digitala upplevelser och helhetslösningar i världsklass, säger Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive.

Consid har som redan nämnt varit partner till Sitecore sedan många år och tillsammans med dem utvecklat lösningar till flertalet världsledande bolag, däribland Thule.

– Consid är en perfekt partner för oss. Med bred kompetens inom våra affärsområden tillsammans med ett professionellt tillvägagångssätt är de en viktig del i våra kunders arbete med att skapa relevanta upplevelser och bygga långsiktiga kundrelationer. Vi ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans även i framtiden, säger Jonas Luthander, vd Sales Director för Sitecore Sverige.

• sitecore
  • patrik zenno

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Patrik Zenno

Affärsområdeschef Consid Interactive 0707-70 63 73