Consid ingår ramavtal med Sågtjänst i Syd

IT-konsultbolaget Consid har sedan starten haft ett tätt samarbete med skogs- och sågindustrin. Nu fördjupas samarbetet ytterligare då man ingår ett ramavtal med Sågtjänst i Syd – medlemsorganisationen för över 100 sågverk i södra och mellersta Sverige. Avtalet löper initialt över en ettårsperiod med möjlighet till ytterligare två års förlängning.

Sedan Consids grundande 2000 har skogsbranschen i generella termer varit en viktig kundgrupp och IT-konsultbolaget har haft förmånen att samarbeta med flera av Sveriges största aktörer inom skogs- och sågindustrin. Nu tas ytterligare ett stort steg i samarbetet med industrin, då ramavtal tecknas med Sågtjänst i Syd – sågverkens medlemsorganisation med fäste i Växjö, vilken servar över 100 sågverk i södra och mellersta Sverige med förnödenheter, reservdelar och utrustning. Organisationens roll är att förse sina medlemmar med de bästa möjliga inköpsvillkoren och har målet att skapa bra leverantörsavtal för sina medlemmar vilka de kan dra stor nytta av.

Ramavtalet med Sågtjänst i Syd innebär att Consid har möjlighet att erbjuda IT-tjänster åt organisationens medlemmar, vilket är en viktig del i Sågtjänst i Syds satsning på att skapa avtal som inte enkom fokuserar på hårdvara och reservdelar, utan även IT-tjänster som är optimerade för sågverk. Sven-Åke Björnvik, vd på Sågtjänst i Syd, ser positivit på samarbetet:

– Vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete med Consid, för att kunna erbjuda våra medlemmar en central inköpskanal för IT-tjänster. Consid är ett stabilt bolag med precis den kompetens vi eftersöker för att kunna utveckla vårt erbjudande ytterligare, menar Björnvik.

Ramavtalet löper initialt över en ettårsperiod, med möjlighet till ytterligare två års förlängning.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 700 anställda och omsatte 617 miljoner kronor 2017. Företaget beräknas omsätta 800 miljoner kronor under 2018. Läs mer på consid.se.

Jim Andersson

Key Account Manager 0761-77 69 00