Consid tar plats i Sitecores strategiska partnerråd

Sitecore skapar nu partnerskapsrådet Sitecore Nordics Partner Advisory Council (PAC) för sina högst värderade partners i norden. En av de partnerchefer som handplockats av Sitecores ledningsgrupp är Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive. ”Vi vill påverka och utveckla Sitecore som plattform och i synnerhet återföra feedback från våra kunder för att tillsammans skapa ännu bättre digitala affärer”, säger Patrik Zenno.

Sitecore är en ledande plattform som hjälper marknadsförare över hela världen att knyta ihop sina kunders digitala upplevelser i alla kanaler genom personaliserat innehåll, intelligent analys och automatiserad kommunikation. IT-företaget Consid är sedan länge partner till Sitecore och deras affärsområdeschef för affärsområdet Consid Interactive har nu blivit handplockad av Sitecores ledningsgrupp för att bli en del av Sitecores partnerskapsråd; Sitecore Nordics Partner Advisory Council.

Sitecore Nordics Partner Advisory Council består av en exklusivt utvald grupp partnerchefer som tillsammans med Sitecores nordiska ledning ska utbyta erfarenheter och driva strategiska frågor kring produkten, marknadslösningar och partnerprogrammet framåt.

Patrik Zenno, affärsområdeschef på Consid och representant i partnerskapsrådet, deltar vid första tillfället i mars och de regelbundna interaktioner som Sitecore har för avsikt att föra inom ramarna för rådet framåt. Han ser med spänning fram emot de möjligheter som partnerskapsrådet kommer bära med sig för Consid:

– Sitecores strategiska partnerråd är ett viktigt forum för Consid. Vi vill påverka och utveckla Sitecore som plattform och i synnerhet återföra feedback från våra kunder för att tillsammans skapa ännu bättre digitala affärer. Consids medverkan i Sitecore Nordics Partner Advisory Council innebär att vi numera agerar strategisk rådgivare för våra två största digitala plattformar i norden och det tycker jag bekräftar att vi ligger i framkant inom digitala affärer och lösningar.

• sitecore
  • patrik zenno

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Patrik Zenno

Affärsområdeschef Consid Interactive 0707-70 63 73