Consid tecknar ramavtal med Luftfartsverket och Sjöfartsverket

IT-företaget Consid tecknar nu ramavtal med Luftfartsverket och Sjöfartsverket avseende verksamhetsutveckling och strategi.

Avtalen innefattar uppdrag med såväl enskilda konsultinsatser som helhetsåtaganden. Avsikten med ramavtalen är bland annat att erhålla ett effektivt förfarande när myndigheterna är i behov av konsulttjänster.

Inom ramarna för avtalen ska Consid leverera inom området verksamhetsutveckling och strategi med nedanstående delområden:

• Verksamhetsanalytiker
  • Kravanalytiker
  • Metodstöd
  • Projektledare

– Det är mycket glädjande att vi får detta förtroende hos Luftfartsverket och Sjöfartsverket. Vi ser fram emot ett positivt och långsiktigt samarbete, säger Peter Hellgren, vd för Consid.

Consid har tilldelats ramavtalen med grund i sin höga kompetens inom efterfrågade områden samt det samlade strukturkapital som företaget har vilket utgör ett stort mervärde för Luftfartsverket och Sjöfartsverket.

Avtalen löper över två år med möjlighet till två års förlängning.

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227