Consid tecknar ramavtal med Statens tjänstepensionsverk

Consid tecknar nu ramavtal med Statens tjänstepensionsverk, SPV, avseende IT-konsulttjänster.

Statens tjänstepensionsverk, SPV, har som mål att vara det självklara valet som administratör av den statliga tjänstepensionen. Consid är en av de utvalda leverantörer som nu tecknat ramavtal med SPV. Avtalet innebär att man kommer förse SPV med IT-konsulttjänster.

– Det är fantastiskt roligt att vi har tecknat ännu ett ramavtal och därmed breddar vår kundbas inom den offentliga sektorn. Vi ser mycket fram emot ett långsiktigt samarbete med SPV, säger Peter Hellgren, VD för Consid.

Avtalet löper över fyra år med möjlighet till förlängning. Under föregående år köpte SPV tjänster motsvarande de som ingår ramavtalet till ett värde av totalt 26 miljoner kronor.

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 280 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227