Consid vill växa genom fler förvärv – tillsätter Acquisitions Manager!

IT- och Managementbolaget Consid vill växa fortare genom att förvärva IT-bolag och Digitalbyråer. Nu tillsätter bolaget en Acquisitions Manager som ska fokusera på att hitta potentiella förvärvsobjekt.

Consid har under en lång tid varit del av en spännande tillväxtresa, något som visar sig bland annat genom utmärkelser som DI Gasell och Veckans Affärers Superföretag, som företaget nu kvalificerat sig för i 5 respektive 4 år i obruten följd. Nu vill de öka tempot ytterligare och växa ännu fortare, och tillsätter därför en Acquisitions Manager som ska fokusera på att hitta potentiella förvärvsobjekt. Det är Sebastian Wendéus, som även jobbar som försäljningsansvarig för Consids verksamhet i Göteborg, som antar den nya rollen.

– Marknaden är alldeles gyllene nu och efterfrågan på vår tjänsteportfölj är större än någonsin förr. För att dra nytta av detta kommer vi parallellt med det stora fokus som vi idag lägger på rekrytering även tillsätta Sebastian Wendéus som Acquisitions Manager för att driva förvärvsfrågan framåt. Arbetet kommer att påbörjas omgående. Vi är övertygade om att det finns många bolag där ute som skulle passa väl in hos oss. Då våra tidigare förvärv har varit mycket positiva för alla inblandade parter väljer vi nu att arbeta än mer aktivt för att hitta och ta vara på de fantastiska möjligheterna som finns där ute, säger Peter Hellgren, vd för Consid.

Consid säger sig leta efter IT-bolag och Digitalbyråer med 10-40 anställda, belägna runtom i landet. Tidigare förvärv som bolaget har gjort är forna Sector 5 i Ljungby (2012) samt forna HOW Solutions i Linköping och Stockholm (2015). Sebastian Wendéus ser med stor glädje fram emot sitt utökade uppdrag på Consid:

– Consid är på en fantastiskt spännande resa som jag har fått förmånen att vara en del av de senaste tre åren. Jag ser nu väldigt mycket fram emot att få fokusera på att hitta duktiga IT-bolag och Digitalbyråer som på ett bra sätt passar ihop med Consid och som vill vara en del av den fortsatta resan framåt tillsammans med oss.

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 280 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Sebastian Wendéus

Acquisitions Manager 0769-43 02 37