De flyttar – och lanserar fritt WiFi i centrala Linköping

IT-företaget Consid har vuxit ur sina gamla lokaler på Nygatan och flyttar nu in i nya lokaler på Ågatan 53 – en nyrenoverad vind ovanför nattklubben Platå. I samband med flytten lanserar de fritt WiFi i centrala Linköping.

Det snabbväxande IT- och managementbolaget Consid köpte i slutet på 2014 upp forna HOW Solutions och etablerade sig därmed i Linköping. Drygt ett år senare har de vuxit ur sina gamla lokaler på Nygatan och blivit tvungna att flytta till nya lokaler på Ågatan 53 – något som Thommy Wilén, kontorschef för Consid i Linköping och vd för Consid Linköping AB, ser mycket positivt på.

– Det är ett angenämt problem att vi inte längre får plats i våra lokaler i Linköping – det vittnar om den explosiva tillväxtfas vi är mitt i. Vi behöver anställa 100 nya kollegor runtom i landet under året, och Linköping är inget undantag. Därför känns det otroligt roligt att vi nu inviger våra nya lokaler på Ågatan.

Vindsvåning med sann Consid-prägel

Och det är inte vilka lokaler som helst som IT-bolaget lägger beslag på. Vindsvåningen på Ågatan har blåsts ur och totalrenoverats. Med hjälp av inredningsprofilen Elisabeth Lejon i samarbete med Jönköpingsbolaget Gardin Olsson, som sedan många år stått för inredningen på de kontor som Consid öppnat runtom i landet, har lokalerna fått en sann Consid-prägel.

– För oss är det viktigt att sätta vår egen prägel på våra lokaler och vårt kontor i Linköping, som är det tolfte i ordningen, är inget undantag, säger Wilén.

Fritt WiFi till alla Linköpingsbor med Consid Free WiFi Zone

I samband med flytten i Linköping har Consid också beslutat sig för att lansera fritt WiFi till alla Linköpingsbor – något som de sedan tidigare gjort med stor framgång både på Stureplan i Stockholm och Stortorget i Malmö.

– Vi lanserade fritt WiFi på Stureplan i samband med flytten av vårt Stockholmskontor i fjol. Detta har blivit en total succé med mängder av uppkopplade stockholmare varje dag. Nyligen gjorde vi samma sak på Stortorget i Malmö, i samband med flytt till större lokaler i söder, vilket också har tagits emot med stor förtjusning.

Tanken är att vem som helst ska kunna ansluta till ”:) Consid Free Wifi Zone”, som nätverket döpts till. Thommy Wilén tror att detta kommer vara ett positivt inslag i centrala Linköping som kommer tas emot med öppna armar av Linköpingsborna.

– Ska man kunna uppdatera sina sociala medier under utekvällen är god uppkoppling ett måste, menar Wilén med glimten i ögat.

• linköping

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens nästan 300 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Thommy Wilén

Kontorschef Consid Linköping & vd Consid Linköping AB 0733246300