Från driftshall till dynamisk kontorsmiljö – här är gasellföretaget som storsatsar i Växjö

Consid expanderar i centrala Växjö. I augusti tar de över Telias lokaler på Kronobergsgatan och tredubblar därmed sin lokalyta mitt på Stortorget. Lokalen på 400 kvm ska genomgå en total förnyelse, en omdaning från driftshall till dynamisk kontorsmiljö. Regionansvarig Peter Bäckrud menar att kontoret har potential att bli utsedd till Sveriges snyggaste kontor.

Det snabbväxande konsultföretaget Consid rör om i centrala Växjö. I augusti tar företaget över Telias lokaler på Kronobergsgatan och tredubblar sin lokalyta på Stortorget. Lokalen ska genomgå en total förnyelse för att komma åt känslan av ett modernt kontor. Lokalen kommer utrustas med takfönster och stora glasade öppningar från tak ända ner till golvet, mycket ljusinsläpp och stora pelare som skapar en vindsvåningskänsla.

– Det kommer bli otroligt häftigt och det kommer kännas som att Stortorget flyttar in på kontoret. Nu får vi bra anpassade lokaler, som dessutom är tre gånger så stora som vi har idag, säger Peter Bäckrud, regionansvarig på Consid i Växjö.

Consid storsatsar på sina centralt placerade kontor runtom i landet och har även för Växjökontoret anställt erkända inredare som kommer hjälpa till att styla arbetsplatsen med exklusiva möbler. Bäckrud beskriver det nya kontoret som ett av företagets flaggskeppskontor och en plats man vill besöka.

– Vi har tidigare varit med och tävlat om Sveriges Snyggaste Kontor i Värnamo och Stockholm, Växjökontoret kommer definitivt att ha potential att positionera sig i den tävlingen framöver, fortsätter Bäckrud.

Consid är tack vare sin stadiga tillväxt och strategiska etableringar ett femfaldigt Di Gasell-utnämnt företag. Bäckrud beskriver här Växjö som en IT-tät stad med goda förutsättningar att verka i:

– Vi på Consid ser Växjö som en strategisk etableringsort med enorma expansionsmöjligheter. Det är en expansiv och dynamisk region med bra näringsliv, bra utbildningar och mycket bra IT-kompetens. Bara i augusti får vi in fyra nya medarbetare och vi växer kraftigt hela tiden.

Här kan du läsa mer om Consids kontor runtom i landet.

• växjö

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 450 anställda och beräknas omsätta 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se.

Peter Bäckrud

Regionansvarig Consid Värnamo/Växjö Senior Advisor PIM / E-Commerce 0703-70 85 66